طهورا صفری در قافله شهدا؛

داستان زندگی مادر شهیدی که با شهادت امام صادق(ع) گره خورده بود

بصیر، همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) بود که وداع با شهید سرافراز اسلام محمدحسین (حسینجان) کریمی‌نسب در شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

مهرماه ۱۳۹۰ برای فریدونکنار ماه به یاد ماندنی بود، بازگشت شهیدی پس از ۲۶ سال به موطن خود، عهدی دوباره برای مازندران به ارمغان آورد، عطر میثاق و اعلام آمادگی مجدد برای شهادت.

حسین‌جان کریمی‌نسب بود که در دستان مردم ولایی و شهیدپرور فریدونکنار تشییع می‌شد و صدای سلام و صلوات فضای این شهر را پیچیده بود.

همان تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که که در دفاع مقدس خوش درخشیده بود، با ورود پیکرش به شهرستان مورد استقبال گروه‌های ملت حزب‌الله مازندران و فریدونکنار قرار گرفت.

هنوز غروب روز تشییع این شهید از اذهان پاک نشده است، بیش از ۱۵۰ اتومبیل به صورت خودجوش با حضور در مسجد صاحب‌الزمان(عج) منطقه فیروزآباد شهرستان فریدونکنار زادگاه و محل زندگی این شهید با در دست داشتن پلاکارد، پرچم‌های انقلابی، مذهبی و پرچم سه رنگ جمهری اسلامی ایران، حاضر شدند که مملو از جمعیت بود.

تابوت شهید چندین‌بار گلریزان شد و نکته جالب مدت زمان این مراسم است، از محل شروع مراسم تا خانه ابدی این شهید بزرگوار تنها ۵ دقیقه زمان فاصله وجود داشت اما گویی این فاصله به ساعت‌ها رسیده بود.

هنوز یادمان نرفته که محمدعلی کریمی‌نسب آن روزها بازگشت فرزندش را هدیه امام صادق(ع) می‌دانست و همواره بر نقش طهورا صفری مادر بزرگوارش در تربیت وی تاکید می‌کرد.

نکته جالب را از زبان مادر این شهید بزرگوار در آن روزها شنیده بودیم، همان مادری که امروز به آرزوی دیرینه خود رسید و همراه قافله شهدا شد.

مرحوم طهورا صفری از ازدواج محمدحسین کریمی‌نسب گفته بود«زمان عروسی وی را تهیین کرده بودیم، اما تنها چند ساعت مانده به برگزاری مراسم متوجه شدیم آن شب سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) است، با رضایت عروس و داماد برنامه جشن را تعطیل و با قرائت نوحه و دعای کمیل جشن معنوی باشکوهی را برگزار کردیم».

نمی‌دانم چه رمزی در این روز است، روز شهادت امام خوبان، جعفر صادق(ع)؟

روز عروسی در شب شهادت، مراسم ورود پیکر شهید در شب شهادت و امروز وفات مادر شهید نیز نزدیک شهادت امام‌جعفر صادق (ع).

امروز پس از ۴ سال عشق بازی با پیکر فرزند شهیدش، به قافله شهدا پیوست و جای خالی او هرگز پرشدنی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا