بیماری مسری که در پایتخت نفوذ کرده است

بصیر،رییس کمیته محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت:در ماه های گذشته و با تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مقابله با زمین خواری، شاهد رفع تصرف از برخی زمین های پایتخت هستیم.

محمد حقانی با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه در چند ماه گذشته گزارش هایی از سوی دادستان کل کشور و همچنین مسوولان وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده که نشان دهنده رفع تصرف از برخی زمین هاست.
وی افزود: زمین خواری مانند یک بیماری مسری در پایتخت نیز نفوذ کرده و محیط زیست تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: در سال های گذشته بسیاری از اراضی و زمین های منابع طبیعی به طریق غیر قانونی تفکیک و برای آنها سند صادر شده است که باید مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.
حقانی تصریح کرد: در برخی زمین ها نیز ساخت و سازهایی انجام شده که مراجع قضایی باید با آنها برخورد کرده و دستور تخریب صادر کنند.

وی ادامه داد: دولت باید زمین ها و اراضی طبیعی را که مورد تعدی قرار گرفته اند را شناسایی کرده و به قوه قضاییه معرفی کند و در نهایت با متخلفان برخوردهای جدی و قانونی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: افرادی نیز وجود دارند که سال های پیش تخلف کرده و زمین ها را تصرف کرده اند بنابراین از مسوولان انتظار می رود آنها را نیز شناسایی کرده و با برخوردهای قانونی، اراضی بازپس گیرند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در زمین های کشاورزی حریم تهران شاهد گسترش ساخت و ساز به شکل ویلا هستیم که این کار صدمات جبران ناپذیری را هم به حوزه کشاورزی و هم به اقتصاد می زند بنابراین لازم است هرچه سریعتر با این کار نیز مقابله شود.

عضو شورای اسلامی شهر گفت: در چند سال گذشته برخورد منسجم و مناسبی با پدیده زمین خواری صورت نگرفته و به این دلیل اکنون شاهد تصرف غیر قانونی بسیاری از منابع طبیعی و سوء استفاده افراد از آنها هستیم.

حقانی اظهار داشت: در کنار اقدامات قانونی از سوی قوه قضاییه و دولت، شهرداری و اعضای شورای شهر نیز باید به طور مستمر از این اراضی بازدید کرده و مجوزها و پروانه های قانونی را به شدت کنترل کنند در این صورت می توان امیدوار بود که پدیده مذموم زمین خواری به تدریج ریشه کن شود.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا