اسدالله هادی‌نژاد خبر داد

کشف بیش از ۱۴ تن انواع مخدر در دو هفته اخیر

بصیر،اسداله هادی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴۲۳۴ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ‏‏‏۱۰۶۱۹‏ کیلوگرم بوده است که ۷۴ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ‏‏۲۱۳۶ کیلوگرم حشیش، ‏‏‏۷۳۷ کیلوگرم هروئین، ‏‏۵۵۸ کیلوگرم پیش‌ساز و ‏۴۸‏ کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ‏‏۴۵۹ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ‏۳۱‏ کیلوگرم می‌باشد.

هادی نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ‏‏۴۵۳۷ ‏کیلوگرم مربوط به استان یزد است که ‏‏۳۱ درصد کل کشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن کرمان با ‏۲ هزار و ۴۷۲‏ کیلوگرم، هرمزگان با یک هزار و ۳۶۷کیلوگرم، تهران با یک هزار و ۲۸۱ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۷۹۷ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۷۶۰ کیلوگرم، اصفهان با ۵۵۸ کیلوگرم ‏‏در رتبه بعدی قرار دارند.‏

به گفته وی در این مدت، ‏‏۹ هزار و ۷۹۷ ‏متهم دستگیر شده‌اند که از این تعداد ‏‏۶ هزار و ۳۴۸‏ نفر مربوط به اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده بودند و مابقی متهمان ‏‏۳ هزار و ۴۴۹ ‏نفر بوده‌اند که ‏‏۳ هزار و ۳۵۵‏ نفر از آنان مرد و ‏۹۴‏ نفر زن هستند، همچنین در این مدت ‏۲۲۴ دستگاه خودرو، ۴۷ دستگاه موتور سیکلت، ۱۰ قبضه سلاح ‏توقیف شد.

هادی‌نژاد بیان داشت: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در ۲۵ استان کشور ۲۴۸ نفر قاچاقچی، ۳ هزار و ۱۷۹ متهم توزیع کننده و خرده فروش و ۲ هزار و ۹۲۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

خبرگزاری بسیج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا