چشم انتظاری 80 خانواده فریدونکنار در بازار سیاسی؛

مسکن مهری که آرزوی صاحب‌خانه شدن را آوار کرد

بصیر، بازار مسکن در سال‌های اخیر به همان اندازه که یکی از عوامل اصلی تعیین شاخص تورم تبدیل شده است، مورد استفاده سیاستمداران هم قرار گرفت و تبدیل به وعده‌ای برای خانه دار شدن مردم شد، مانند پروژه مسکن مهر که بزرگترین طرح عمرانی دولت نهم و دهم و مهمترین پروژه مسکن در تاریخ کشور بود.

در واقع، یکی از بزرگترین طرح‌هایی که با وعده خانه دارشدن مردم به اجرا درآمد، مسکن مهر بود که دولت‌ها با مانور بر روی آن به دنبال اهداف سیاسی اجتماعی آن بودند.

فریدونکنار نیز یکی از شهرستان‌هایی است که پروژه مسکن مهر با نقاط قوت و ضعف فراوان در آن به اجرا درآمد و همچنان یکی از بزرگترین مشکلات مردم چشم انتظار این شهرستان است.

به گزارش بصیر، با گذشت ۸ سال از زمان آغاز به کار پروژه ساختمانی هشتاد واحدی مسکن مهر جوانان فریدونکنار (فاز ۱) متقاضیان این پروژه همچنان در انتظار صاحب‌خانه شدن هستند.

این در حالی است که براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته بین متقاضیان و متولی امر این پروژه ساختمانی باید در مدت ۳۶ ماه تحویل مشتریان می‌شد.

بر اساس این گزارش یکی از متقاضیان مسکن مهر جوانان فریدونکنار در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با ابراز گلایه از این روند گفت: بیش از ۸ سال است که در انتظار خانه‌دار شدن هستیم و در حال حاضر مستاجریم.

وی با بیان ضررهای متحمل شده در این مدت گفت: در زمان آغاز پروژه قراردادمان اینگونه بود که از هر سهم مبلغ ۲۰ میلیون تومان وجه نقد و ۲۵ میلیون تومان پول وام دریافت شود اما تا به امروز از هر سهم مبلغ ۳۳ میلیون تومان وجه نقد و ۲۵ میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند و همچنان ۲۰درصد از مراحل اتمام کار باقی است.

این متقاضی در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی که این مبلغ را می‌پرداختیم هر یک دلار هزار تومان بود در حالی که امروز دلار بیش از سه هزار تومان در بازار ارزش دارد اما پول ما از ارزش افتاده است.

وی در پایان گفت: تا به امروز به دلایل مختلف از متقاضیان پول‌های اضافه دریافت کردند در حالی که بیشتر متقاضیان اجاره‌نشین هستند و توان پرداخت مبالغ بیشتر را ندارند بنابراین از مسئولان می‌خواهیم موضوع را پیگیری کنند و هر چه زودتر تکلیف خانه‌های ما را روشن کنند.

مشکل مسکن مهر جوانان فریدونکنار از سوی تعاونی آنها است

محمدحسن داداشی سرپرست نمایندگی راه و شهرسازی فریدونکنار در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز در این خصوص، اظهار کرد: این پروژه از سوی شرکت تعاونی پیگیری می‌شود و مشکل اصلی از طریق تعاونی‌ها است.

وی تصریح کرد: این پروژه مشکلات زیادی دارد و مهم‌ترین آنها نداشتن یک فرد واحد برای پیگیری امور است، همچنین بسیاری از افراد متقاضی مبلغ تخصیص را واریز نکرده‌اند که این برای سایر افرادی که این وجه را اریز کرده‌اند مشکلاتی را به وجود آرده است.

سرپرست نمایندگی راه و شهرسازی فریدونکنار با بیان اینکه ما ما در بخش اعطای تسهیلات موفق عمل کردیم، گفت:  تا به امروز به خانواده‌های متقاضی مبالغ ۲۰، ۲۵ و حتی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

داداشی اظهار کرد: این بلاتکفیلی بیشتر از سوی تعاونی است و اداره تعاونی باید مشکلاتشان را برطرف کند.

گزارش: محمد قنبرنیا

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام عرض خسته نباشید خدمت تمام عزیزان،
    آقا این گزارش ها و اخبار وقتی کار به جایی نمیبره و اینها همینطور دارن به خراب کاریها و پول خوری هاشون ادامه میدن چه فایده داره،پروژه مسکن مهر ۸۰ واحدی جنب سالن معرفت آقای رضایی،اومدن دیوارچینی کردن فهمیدن پل ساختمون از نما بیرون زده اومدن با کمپرس برداشتن، آخه کدوم مهندس این ساختمونو تایید میکنه ناظرها چقدر میگیرن مهر تاییدیه میزنن این ساختمون باید تخریب بشه اصلا ایمنی نداره،بعد از اینکه نماکاری بشه دیگه نشون نمیده آخه صاحب خونه بدبخت خبرنداره یکدفعه رو سرش خراب میشه،حالا دیرکرد تحویل ساختمون بکنار جنس بد بکارگرفتن بکنار،افزایش قیمت بکنار،هم روی قیمت ۲۰ تومن هم روی وام،مردم خرج روزانشونو ندارن حالا با بدبختی به امید ۲،۳ ساله خونه دارشدن جمع کردن گرفتار شدن…فقط وفقط تنها بهانه این انبوه سازانم اینه ک تو پولتو دادی واحد بغلیت نداد عقب افتاد،مصالح گرون شد و حرفای مفت دیگه،خوبشی آینه بعد ۸ سال مجمع میزارن کسانی ک پول ندادنو اخراج میکنن خیلی جالبه…

  2. من یکی از اعضا مسکن مهر جوانان هستم تشکر میکنم از بصیر نیوز که این مشکل رو پیگیری کرد . کاملا درسته قرارداد ما ۳ ساله بود ولی بیشتر اعضا با بد قولی و بد حسابی اقساط رو واریز نکردن و باعث شدن ۸ سال این ساختمان کارش به طول بکشه مشکل اصلی از تعاونی هست که با رفاقت بازی این اعضا بد حساب رو اخراج نمی کنه تا ما دچار ضرر و زیان بیشتر نشیم و زودتر صاحبخونه شیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا