پیش‌بینی بیش از ۳ میلیون فارغ التحصیل بیکار

بصیر،هاشمی ابراز کرد: نتیجه فعالیت اتاق فکر دانشگاه‌های در ۳۰ استان کشور به مرکز استراتژیک ریاست جمهوری ارسال و این مرکز نیز موارد مطرح شده را برای بررسی به مراکز استان‌ها و مسئولان متولی ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حکم رئیس اتاق فکر دانشگاه‌ها با امضاء معاون فرهنگی وزیر علوم و رئیس بررسی‌های ریاست جمهوری است، افزود: اتاق فکرها متکی به دانشگاه‌ها هستند ولی محدود به نخبگان دانشگاه نیست.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه نظام برنامه‌ریزی در کشور متمرکزگرا بوده است، عنوان کرد: بنا داریم با تاسیس و تشکیل این اتاق فکرها این مسیر را عوض و از نظرات نخبگان جهت بهبود وضعیت امور استفاده کنیم.

هاشمی تصریح کرد: دانشگاه یاسوج طبق شاخص‌های آکادمیک جزو برترین دانشگاه‌های کشور است به طوری که به نسبت دانشجو و استاد رتبه چهارم کشور را دارد و نسبت دانشجو به جمعیت ۷ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم است، گفت: هم اکنون صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌های کشور داریم.

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به اینکه بنا داریم دانشگاه‌ها را به سمت کار آفرینی ببریم، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در چند سال آینده بیش از ۳.۵ میلیون نفر فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشیم.

الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا