رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار:

پرداخت بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تعهدات تامین اجتماعی در فریدونکنار

بصیر، حسن حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی برای اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل و دارای شخصیت حقوق و استقلال مالی و اداری است که براساس اساسنامه خود و در راستای سیاست‌های دولت عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی بدون برخورداری از بودجه عمومی دولت که متاثر از تحولات ناشی از توسعه یا رکود اقتصادی جامعه است طی سال‌های گذشته با توسعه و گسترش وظایف حمایتی خود در راستای اهداف و سیاست‌های دولت گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال ۹۴ اقدام به صدور و تجدید چاپ بیش از ۱۴۶۵۰ جلد دفترچه درمانی بیمه شدگان، مستمری بگیران و مراجعه کنندگان سایر شعب کرده‌ایم، گفت: بازدید دوره‌ای از کارگاه‌های زیر پوشش و پیگیری مشکلات پیش رو و مطالبات قانونی‌شان، ارائه خدمت متنوع به بیش از ۱۷۲۰ نفر مستمری بگیر اعم از بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده بخشی از خدمات این اداره در سال جاری بوده است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه به بیش از ۸۶۰۰ نفر بیمه شده اصلی و ۲۳۰۰۰ نفر افراد تبعی انواع خدمات متنوع داده‌ایم، خاطرنشان کرد: برقراری و پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیش از ۱۴۴ نفر بیکار، جویای کار شهرستان و انتقالی از سایر شعب نیز در این اداره صورت گرفته است.

وی افزود: مجموع پرداختی بابت مقرری بیمه بیکاری طی ۱۰ ماهه سال جاری با مبلغی بیش از ۹ میلیارد ریال، پرداخت تعهدات کوتاه مدت با مبلغی بیش از ۲ میلیارد ریال، پرداخت تعهدات بلند مدت ( انواع مستمریها ) با مبلغی بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال با جمع کل پرداختی شعبه طی ۱۰ ماهه سال جاری برای تعهدات با هزینه‌ای بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال بخش دیگری از عملکرد این اداره در سال جاری بوده است.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرا و گسترش طرح بیمه کشاورزان با اعمال بخشودگی سهم کارفرما، جذب و نام‌نویسی برای حدود ۴۵۰ نفر، راه‌اندازی سایت برای ارائه خدمت نوین و استفاده مراجعین در مواقع ضروری و رفع اشکال و ارائه خدمت نوین در زمینه ارسال لیست اینترنتی و پرداخت غیر حضوری حق بیمه کارگاه‌ها و دیگر مشاغل با هدف کاهش مراجعه ارباب جمعی سازمان و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های اجتماعی از دیگر عملکرد این اداره بوده است.

حسن‌زاده افزود: ابلاغ صورتحساب‌های بدهی و مکاتبه‌های شعبه با مخاطبان سازمان به صورت الکتـرونیکی از ۲۰ درصد در سال ۹۳ به ۹۶ درصد در سال ۹۴ افزایش یافت.

وی در ادامه به چالش‌های تامین اجتماعی در حال حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش صعودی هزینه‌های تعهدی سازمان از بابت مطالبات،ر۲۲ میلیارد ریال حق بیمه معوقه از کارگاه‌های زیر پوشش و تعهدات منـدرج در ماده ۳ قانون به ویژه در مباحث درمان و فقدان شرکت یا شهرک صنعتی و صنفی بودن کارگاه‌ها از جمله چالش‌های پیش روی سازمان در دستیابی به برنامه‌ها و خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مخاطبان خویش در آینده است.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با تلاش همه‌جانبه مجموعه همکاران بتوانیم با رعایت اصول مبانی نظام مقدس در انجام وظایف و رسالت آن که تامین امنیت خاطر نیروهای مولد جامعه و توسعه کشور و خدمت به محرومین جامعه است دست پیدا نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا