رتبه ۶۸ ایران در بین تولیدکنندگان طلای جهان

بصیر ،کمیته بین المللی سازمان دهنده کنگره های معدن جهان که مقر آن در وین اتریش قرار دارد در گزارش اخیر خود به بررسی وضعیت تولید مواد معدنی از جمله طلا در جهان پرداخته است.

بر اساس این گزارش که بر پایه آمار سال ۲۰۱۳ تهیه شده است کشورهای جهان در این سال ۲۸۴۷ تن طلا تولید کردند. سهم ایران از کل تولید طلای جهان ۰٫۰۶ درصد بوده است. ایران در این سال ۱ تن و ۶۵۶ کیلوگرم طلا تولید کرده و در رتبه ۶۸ جهان از این نظر قرار گرفته است.

ایران در رده بندی تولیدکنندگان طلا در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل از آن ۴ پله صعود داشته است. در سال ۲۰۱۲ رتبه ایران ۷۲ اعلام شده بود.

این گزارش چین را بزرگترین تولیدکننده جهان معرفی کرده است. چین در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۴۲۸٫۱۶ تن طلا تولید کرد. استرالیا با تولید ۲۶۸٫۱ تنی و آمریکا با تولید ۲۳۰ تنی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، کانادا، ازبکستان، برزیل، و اندونزی نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

میزان تولید طلای برخی کشورهای دیگر عبارت است از: روسیه ۱۹۹ تن، کانادا ۱۳۱ تن، ترکیه ۳۳٫۹ تن، مصر ۱۱٫۵ تن، ژاپن ۷٫۴ تن، سوئد ۶٫۵ تن، هند ۱٫۵۶ تن، الجزایر ۱۴۰ کیلوگرم و انگلیس ۴۲ کیلوگرم.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا