کارشناس فرهنگی؛

روند کار فرهنگی در فریدونکنار بسیار کند است/ در فریدونکنار جوانان به بازی گرفته نمی‌شوند و اگر هم شود به خاطر ارائه آمار است

بصیر، ابوالقاسم فرجی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: روند کار فرهنگی در فریدونکنار بسیار کند است به گونه‌ای که به عنوان مثال  یک روز در فریدونکنار سینما داشتیم و مردم از شهرهای مجاور برای استفاده از آن به این شهرستان می‌آمدند.

وی تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان گروه تئاتر ایثار فریدونکنار نخستین انجمن تئاتر استان مازندران تشکیل شد که  نکته حائز اهمیت آن تقدیم ۱۴ شهید از این گروه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: این گروه که بسیاری از آنان را جوانان تشکیل می‌دادند حتی برای بالا بردن انگیزه و روحیه رزمندگان به مناطق جنگی و خط مقدم اعزام می‌شد و در آن محیط نمایش اجرا می‌کرد.

فرجی با بیان اینکه باید جوان را جدی گرفت، اظهار کرد: جوانان و ورزش دو مقوله جدا از هم هستند و باید از یکدیگر جدا شوند یا اینکه بودجه جوانان به اندازه بودجه ورزش و حتی بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاصی در نظر گرفته شده از سوی وزارت برای جوانان کشور، پاسخگوی جوانان شهر فریدونکنار نیست، گفت: مدیران باید از جوانان در زمینه‌های مختلف استفاده کنند و جلسه‌های کارگروهی و تخصصی در زمینه‌های سیاسی، ورزشی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و امنیتی با حضور جوانان برگزار شود.

این کارشناس افزود: در شهرستان فریدونکنار جلسات مقطعی با جوانان برگزار می‌شود، در واقع در فریدونکنار جوانان به بازی گرفته نمی‌شوند و اگر هم این عمل صورت بپذیرد به دلیل ارائه آمار است.

وی با بیان اینکه جشنواره ساحل سالم و پارک پاک برای استفاده از جوانان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در پارک لاله مکانی بسیار خوب در اختیار مدیران برگزار کننده بود که حدود ۶۰۰ صندلی نیز پاسخگوی مردم نبود اما امسال بدترین نقطه ممکن را در اختیار این مجموعه گذاشتند.

فرجی ادامه داد: تنها کار سالم نشاط‌آور در فریدونکنار برگزاری برنامه‌های ساحل سالم بود که متاسفانه امسال مکان آن را در کنار سطل آشغال تعبیه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیکاری صرفا آمار طلاق را بالا نمی برد، اظهار کرد: بسیاری از افراد به دلیل وضع مالی بسیار خوب در تعهد خود در قبال خانواده سست بنیان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا