به همت آموزش و پرورش فریدونکنار؛

همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور فریدونکنار برگزار شد

بصیر، همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور آموزش و پرورش فریدونکنار با حضور حجت‌الاسلام جلالی امام‌جمعه، مهرداد ابراهیمی فرماندار، نقی شادمان رئیس اداره ارزیابی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران، سیدعظیم اسماعیل‌زاده مدیر آموزش و پرورش، معاون شهردار و اعضای شورای شهر، بخشدار مرکزی، معاونان، مربیان، معلمان و مدیران آموزش و پرورش فریدونکنار در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه‌عمومی شهید بصیر این شهرستان برگزار شد.

باید فرهنگ قدردانی از دانش‌آموزان نخبه را در جامعه رواج دهیم

سیدعظیم اسماعیل‌زاده مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار در ابتدای این همایش با تشکر از امام‌جمعه، فرماندار، اعضای شورای شهر، شهردار، خیران، مسئولان ادارات و نهادها، اظهار کرد: تجلیل از نخبگان حداقل پاداشی است که از سوی متولیان آموزشی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ قدردانی از دانش‌آموزان نخبه را در جامعه رواج دهیم، خاطرنشان کرد: این نخبگان با حفظ هیئت و اصالت خود فریدونکنار را در کشور معرفی کنند.

مدیر اموزش و پررش فریدونکنار با بیان اینکه این دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا به قله‌های افتخار علمی برسند، گفت: برای رسیدن به موفقیت بیشتر از سرگرمی‌های کاذب دوری کنید و به آینده درخشان بیاندیشید.

اسماعیل‌زاده افزود: امروز روزی است که زحمات خیران و مدیران مدارس به بار نشست و امیدواریم این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

بیش از ۹۰ درصد نخبگانی که مهاجرت غم‌انگیز دارند به کشور بازنمی‌گردند

مهرداد ابراهیمی فرماندار فریدونکنار در این جلسه نیز با بیان اینکه در دوران گذار مدیریتی هستیم، خاطرنشان کرد: نسل جنگ و انقلاب در حال بازنشستگی هستند و مدیریت کشور باید به دست جوانان سپرده شود.

وی تصریح کرد: باید در مباحث علمی و اعتقادی کشورمان را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه نخبگان علمی از کشور فرار نمی‌کنند بلکه مهاجرت غم‌انگیزی دارند، اظهار کرد: زمانی که دانشجویان نخبه کشور از ایران مهاجرت غم‌انگیزی می‌کنند بیش از ۹۰ درصد آنها به کشور بازنمی‌گردند.

ابراهیمی با بیان اینکه امیدواریم در کشور به جای مهاجرت غم‌انگیز شاهد گردش نخبگان باشیم، گفت: در هند از گردش نخبگان سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار منفعت به این کشور می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در فریدونکنار بضاعت اندکی داریم، خاطرنشان کرد: با این امکانات سخت انسان‌های بزرگی همچون این دانش‌آموزان نخبه تحویل جامعه داده شد.

تلاش کنید ایران مرجع منبع و تحقیات باشد

حجت‌الاسلام جلالی امام‌جمعه فریدونکنار نیز در این همایش با تبریک به دانش‌آموزان برتر در کنکور سراسری، خاطرنشان کرد: اسلام و قرآن در میان تمامی مکاتب و مذاهب دین بیش از همه بر فراگیری علم و دانش ترغیب کرده است.

وی تصریح کرد: دانشمند و عالم در هر رشته‌ای جنبه هدایت‌گری دارد و یکی از سفارش‌های عمده رهبری توجه به بالابردن سرعت پیشرفت‌‌های علمی است.

جلالی تصریح کرد: شما با تلاش و پشتکار خود به این خواسته رهبری جامه عمل پوشاندید اما باید مراقب باشید تا غرور علمی شما را فرانگیرد.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا از حسابی‌ها بالاتر رویم و این نیاز به همت بالای شما دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف خود را بالا بگیرید تا ایران مرجع و منبع تحقیقات در رشته‌های مختلف علمی شود، گفت: باید به گونه‌ای عمل شود تا به جای اینکه از ایران به کشورهای دیگر مهاجرت کنند از خارج به ایران بیایند و به دنبال علم و دانش باشند.

۹۸ درصد دانش‌آموزان مازندران ثبت‌نام شدند

نقی شادمان رئیس اداره ارزیابی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار حرف، اظهار کرد: در پروژه مهر علاوه بر اینکه یک برنامه ملی است  ۷۵ میلیون جمعیت ایران با آن سروکار دارند و امسال برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که ۳-۳-۶ در سال جاری به طور کامل تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در بازگشایی اول مهر کاری باید کاری کنیم که موجب رضایت خداوند قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: ثبت نام از دانش‌آموزان به پایان رسید و ۹۸ درصد از خانواده‌ها فرزندان‌شان را ثبت نام کردند.

دبیر ستاد ثبت‌نام استان مازندران گفت: امیدواریم ۲ درصد باقی‌مانده برای ثبت‌نام فرزندان‌شان اقدام کنند چرا که در توزیع معلمان و کتب درسی پایه‌های مختلف بسیار مهم و تاثیرگذار است.

شادمان با اشاره به اینکه بر اساس برآورد ما حدود ۴۷۰ هزار دانش‌آموز باید ثبت‌نام می‌کردند، افزود: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر محل سکونت خود در محل کار نیز فرزندان‌شان را ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره ارزیابی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم تا کیفیت را در مدارس بالا ببریم، گفت: حدود ۲۴۳۰۰ نفر از پیش دبستانی برای پایه اول ثبت‌نام کرده‌اند و بیشترین جمعیت دانش‌آموزی ما نیز دوره اول ابتدایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا