مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

تولید بیش از ۲ هزار تن گوشت سفید از مرغداری‌های فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: عملیات بیت اسپری علیه مگس میوه مدیترانه‌ای در روستای سوته فریدونکنار اجرا شد.

وی تصریح کرد: مگس میوه یکی از آفات مهم و خطرناک است که حدود صدها گونه میزبان دارد و در بین آنها بیش از همه به خرمالو، هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، گیلاس، انار، انجیر و مرکبات حمله می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای چندنسلی است و در شرایط مناسب می‌تواند در تمام طول سال زاد و ولد کند.

رزاقی افزود: در نواحی معتدل زمستان‌گذرانی به طور عمده به صورت شفیره هستند و با گرم شدن هوا حشره کامل ظاهر می‌شود، حشره ماده بعد از جفت‌گیری، با تخم‌ ریز خود پوست میوه را سوراخ کرده و تخم‌ها را زیر آن قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: پس از گذشت ۲۰ تا ۴۰ ساعت لاروهای سفید از تخم‌ها خارج می‌شوند و در داخل میوه و از گوشت آن شروع به تغذیه می‌کنند که این امر باعث نوعی لهیدگی و تغییر رنگ مخصوص در میوه می‌شود.

رزاقی ادامه داد: به منظور جلوگیری از خسارات به محصولات باغی پیش آگاهی در گام نخست و مبارزه شیمیایی در گام بعدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر در خصوص پیش آگاهی و نصب تله‌های فرومونی و کارت‌های زرد چسبنده برای ردیابی و شکار آفت به منظور کنترل خسارت ناشی از جمعیت باقی مانده آفت مزبور، عملیات بیت اسپری علیه این آفت را در سطح نیم هکتار از باغ‌های روستای سوته از توابع دهستان باریکرود این شهرستان اجرا کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۷۴۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در ۸ واحد مرغ‌داری گوشتی فریدونکنار صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا پایان امسال این تعداد به رقمی بالغ بر ۷۹۱۰۰۰ قطعه برسد.

رزاقی افزود: سالانه میزان حدود ۲۲۱۵ تن گوشت سفید از مرغداری‌های شهرستان تولید که برای مصرف روانه بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا