رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد

آخرین وضعیت «پدیده» و «میزان» و نحوه جبران حقوق سهامداران

بصیر ،محمدعلی پورمختار درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده و موسسه میزان اظهار داشت: شرکت پدیده براساس رسیدگی‌های صورت گرفته توسط کمیته ویژه وزارت کشور تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: دادستان مشهد نیز اعلام کرد که اموال و دارایی‌های موجود شرکت پدیده مورد ارزیابی و قیمت‌گذاری قرار گرفته و براساس سهامی که وجود دارد به نسبت ارزش واقعی هر سهم تعیین می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درباره پرداخت پول سهام‌داران شرکت نیز گفت: برای این امر ۲ راه وجود دارد که ابتدا می‌توان بدهی‌ها از طریق دارایی‌ها و اموال شرکت پرداخت شود یا اینکه صاحبان شرکت براساس قیمت سهامی که در دست سهام‌داران است به صورت توافقی و با نظر سهام‌داران سهام را بازخرید کنند.

وی ادامه پروژه را یکی دیگر از نکات مهم درباره شرکت پدیده دانست و گفت: برای اجرای پروژه‌های این شرکت میلیاردها تومان هزینه شده و در این بین باید حقوق دولت از نظر عوارض تغییر کاربری‌ها، صدور مجوزها و ساخت و سازهای خارج از مجوز محاسبه و تعیین تکلیف شود.

پورمختار با تصریح بر اینکه آمار قطعی از میزان بدهی و تعداد طلبکاران شرکت پدیده وجود ندارد، گفت: اما براساس موارد اعلام شده تعداد طلبکاران شرکت پدیده را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر اعلام شده است.

وی درباره وضعیت موسسه میزان نیز گفت: براساس تصمیمات گرفته شده، اداره اموال و دارایی‌های این موسسه به بانک صادرات واگذار شده تا تعیین تکلیف شود، در حال حاضر میزان بدهی این موسسه بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعلام می‌شود.

پورمختار درباره علت بروز چنین تخلفات در بین شرکت‌ها و موسسات اقتصادی نیز گفت: صادرکننده مجوز فعالیت برای اینگونه فعالیت‌ها باید دقت و پیگیری لازم را داشته و مجوزها را به درستی صادر کنند.

وی عنوان کرد: اگر مشکلی در خلل صدور مجوز وجود دارد نباید اجازه فعالیت به آن‌ها داده شود درحالی که متاسفانه این اتفاق رخ نداده و گاه شاهد همراهی برخی با افراد متخلف نیز هستیم که بعدها سبب بروز بحران می‌شود.

مشرق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا