امام جمعه فریدونکنار:

استاندار، وزیر و نماینده هم نتوانستند مشکلات فریدونکنار را برطرف کنند/ برنامه‌ریزی و مدیریت مهم‌ترین عامل توسعه

بصیر،حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در نخستین همایش راهکارهای توسعه فریدونکنار در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی این شهرستان، اظهار کرد: سرمایه در رشد اقتصادی شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه باید از ۹ کیلومتر ساحل بکر در این شهرستان نهایت استفاده و بهره صورت بپذیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ساحل این شهرستان به جای راهکارهای توسعه اقتصادی به دنبال جمع‌آوری زباله هستیم.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: ساحل و طرح سالم‌سازی یک فرآیند ملی است و باید امکانات آن نیز در حد ملی باشد، مسافر و توریست از تمام کشور به فریدونکنار می‌آیند و امکانات شهرستانی پاسخگوی خدمات دهی مناسب به این شهرستان نیست.

جلالی خاطرنشان کرد: ۱۵ هکتار زمین بکر در کنار بندر فریدونکنار در حال خاک خوردن است و هیچ اقدامی برای توسعه اقتصادی آن انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار به این شهرستان وارد می‌شود هیچ بهره‌برداری از آن صورت نمی‌گیرد، برای این سرمایه‌گذار در فریدونکنار هزار چالش ایجاد می‌کنیم و یک جریان مرئی و نامرئی در حال کارشکنی است.

امام‌جمعه فریدونکنار با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه تقویت علم و دانش است، گفت: امروز کشاورزی و صنعت با برخورداری از علم و دانش بازدهی بیشتری دارد.

وی افزود: در این شهرستان برای تاسیس یک دانشگاه موانع ایجاد می‌کنند و پس از تاسیس آن نیز می‌خواهند آن را تعطیل کنند، مشکلات بندر نیز همچنان پابرجاست و این مشکلات را به استاندار، وزیر و نماینده هم متذکر شدیم اما هیچ اقدامی صورت نپذیرفت.

جلالی با اشاره به اینکه برای توسعه شهر باید اخلاق و معنویت را نیز تقویت کرد، اظهار کرد: برخی‌ها در این شهرستان برای تاسیس حوزه علمیه نیز مانع ایجاد می‌کنند.

امام‌جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در توسعه وجود امنیت و آرامش است، گفت: سرمایه‌گذار برای حضور در این شهرستان به امنیت نیازمند است که مسئولان باید این فضا را مهیا کنند.

جلالی برنامه‌ریزی و مدیریت را یکی دیگر از عوامل توسعه دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید نیازها را بشناسند و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی گفت: در حالیکه دشمن به دنبال تسلط بر فضای رسانه‌ای، مطبوعاتی و در دانشگاه‌ها است، باید هوشیار بود و با وحدت مشکلات را برطرف کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا