قدردانی وزیرآموزش و پرورش از نهضت مدرسه‌سازی بنياد بركت

بصیر ،دکتر علی اصغر فانی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در ساخت‌وساز مدارس گفت: خوش‌بختانه هماهنگي‌هاي خوبي بين آموزش و پرورش و این بنياد براي توسعه‌ ساخت‌وساز مدارس وجود دارد كه اميدواريم اين هماهنگي‌ها بيش‌ از گذشته تقويت شود.

وی با تقدير و تشكر از مسئولان و دست‌اندركاران ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و بنياد بركت در ساخت‌وساز مدارس یادآور شد: بخش قابل‌توجهی از مدارسی که در سال تحصیلی جدید به مجموعه‌ وزارت آموزش و پرورش اضافه شده، توسط نیکوکاران و نهادهایی مانند بنیاد برکت ساخته و آماده شده است.

دکتر فانی افزود: اميدواريم اين سياست‌ها تقويت شده و ادامه يابد تا شاهد تأسيس مدارس در همه‌ی نقاط محروم كشور باشيم و در هیچ نقطه از کشور ما با  کمبود مدرسه مواجه نباشیم.

وزير آموزش و پرورش تأكيد كرد: سياست‌هاي بنياد بركت در راستاي كيفيت آموزش و پرورش و ارتقاي سطح تحصيلي دانش آموزان بسيار مؤثر و مفيد بوده است و کمک شایانی به ارتقای کمیت و کیفیت تعلیم فرزندان این  مرز و بوم خواهد انجامید و جای قدردانی بسیار دارد.

هفته‌ی گذشته در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید، ۱۴۰ مدرسه‌ی برکت در سراسر کشور از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تحویل آموزش و پرورش شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مدارس با ظرفیت ۸۴۴ کلاس درس که بزرگ‌ترین طرح مدرسه‌سازی در سراسر کشور است، در مناطق محروم کشور ساخته شده و با در بر گرفتن ۲۱۰ نقطه‌ی‌ روستایی و محروم، با آغاز بهره‌برداری از آن‌ها به عنوان هدیه‌ی‌ مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، به وزارت آموزش و پرورش تحویل شد.

۱۴۰ مدرسه‌ی جدیدالتأسیس بنیاد برکت با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۵ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است. با بهره‌برداری از این مدارس، ۸۷۵۰ دانش‌آموز در ۸۴۴ کلاس درس در سال تحصیلی جدید تحت پوشش مدارس برکت قرار می‌گیرند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است و پیش از این ۴۲۰ مدرسه با ظرفیت ۱۹۰۰ کلاس درس را در مناطق محروم کشور ساخته و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده است که با افتتاح ۱۴۰ مدرسه‌‌ی جدید، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌‌ی برکت در نقاط محروم کشور به ۵۶۰ مدرسه با ۲۷۴۴ کلاس درس با پوشش ۱۰۹۵ روستای محروم کشور می‌رسد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مصمم است در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰۰۰ نقطه‌‌ی محروم کشور،‌ این مهم را توسط بنیاد برکت تا پایان سال ۱۳۹۶به انجام رساند.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا