از سوی رئیس سازمان حج و زیارت صورت گرفت

تشریح آخرین وضعیت انتقال جان باختگان و مجروحان فاجعه منا

بصیر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی به برخی اخبار و گمانه زنی ها نظیر دستگیری و ربایش زائران که در شبکه های اجتماعی و سایت های مجهول الهویه منتشر می شود اشاره و خاطرنشان کرد: اخبار با شفافیت کامل از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم می رسد.

وی به تغییر رفتار و گفتمان مسئولان سعودی اشاره کرد و افزود: امیدواریم روند کند انتقال پیکرجان باختگان فاجعه منا به میهن اسلامی تغییر یافته و سرعت بیشتری پیدا کند و در روزهای نزدیک انتقال پیکرها به کشور عملی گردد.

اوحدی ادامه داد: در خصوص تکمیل شدن فرآیند قانونی انتقال اجساد به جده اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت و همه در تلاش هستند که از آلام مردم شریف کشورمان که روزهای سختی را گذرانده اند، بکاهند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اجساد جان باختگانی که کارت شناسایی دارند حتی اگر تشخیص هویتی آنها انجام نشده باشد با تایید طرف ایرانی تشریفات قانونی انجام و به کشور منتقل خواهد شد و مراحل تشخیص هویت در ایران تکمیل و نهایی می شود.

اوحدی با تاکید بر اینکه وضعیت مجروحان ایرانی حادثه منا سامان پیدا کرده است، گفت: اکثر زائران از مراکز درمانی مرخص شدند و تلاش می کنیم با نظارت مرکز پزشکی شرایط انتقال دوازده زائر مصدوم حادثه منا را که همچنان تحت درمان هستند به ایران فراهم کنیم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا