عضو مجلس خبرگان رهبری:

چرا انقلاب را در مقابل کشورهای کوچکی مانند کویت بدهکار می کنیم

بصیر، آیت الله علی اسلامی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت:روشن است که در مقابل فاجعه ی منا دولت یا حکام آل سعود در جهات مختلفی  زیر سوال هستند، اولین جهت این است که عمدی در کار بوده و قطعا این فاجعه برنامه ریزی شده بود  که به این شکل هزاران نفر از مسلمانان کشته شوند و جان خود را از دست بدهند.

وی افزود:ما دیدیم که  چندین ساعت آب به این مسلمانان نرساندند و آب رسانی به مردم در آن گرما عمدا صورت نگرفت از این موضوع می توان دریافت که انها فاجعه ایی  کاملا هدف دار را دنبال می کردند.

جریانات پشت پرده فاجعه منا باید شناخته و معرفی شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبریتصریح کرد: می بینیم که حجاج کشورهای حاشیه خلیج فارس در این گیرو دار جایی نداشتند این کشورها  تسلیم محض عربستان  هستند در اخبار به صورت برجسته شنیده نشده است که حاجیان کشورهایی مانند کویت،عمارات و قطر در این فاجعه کشته داده باشند،دلیل این موضوع چه می تواند باشد چگونه در این فاجعه و در میان کشته ها نوکران آل سعود جایی ندارند.

وی با مروری بر گذشته و با یاد آوری حادثه ۱۱ سپتامبر و فرو ریختن ساختمان های دوقلو در آمریکا،اظهار داشت:در سال های گذشته ساختمان های سازمان تجارت جهانی منفجر شد و در این ساختمان ها یک یهودی و اسرائیلی نبودند،در حالی که بسیاری از یهودی ها در این مکان مشغول به تجارت بودند اما در ان روز در این محل حاضر نشده بودند،آیا این اتفاق عمدی نبود.

اسلامی تاکید کرد:برای ما روشن نیست که چرا حجاج کشورهای حاشیه خلیج فارس در فاجعه منا کشته نداده اند، بنابریان یک سوال از آل سعود داریم این عمد کاری و برنامه ریزی از کجا و به چه شکلی بوده است،آنهایی که پشت این جریانات هستند باید معرفی و شناخته شوند.

بی کفایت آل سعود فراتر از همیشه ظهور کرده است

وی ادامه داد:مطلب دوم بی کفایتی  آل سعود است  سالیان طولانی  است که مردم ما به مکه و مدینه می روند و امارهای بسیاری بالاتر از اینها در مکه و منا حاجی داشته ایم ولی چنین اتفاقاتی روی نمی داد اما امسال که تعداد زائران بسیار اندک بود و نسبت به سال گذشته به نصف رسیده بود این فاجعه رخ داد.

عضو خبرگان رهبری با مطرح کردن این سوال که عربستان روی کدامین حساب مسیرها را به روی مردم بست؟،گفت: مردم کشورهای مختلف عمدتا از این مسیرها  مخصوصا از خیابان سوق العرب به رمی جمرات می روند و برای مسیر برگشت نیز همان خیابان را انتخاب نمی کنند و از خیابان دیگری برمی گردند اما بر اثر بی تدبیری آل سعود چند هزار نفر در هم فشرده شدند و و زیر دست و پا جان دادند.

وی ابراز داشت:معمولا در مکه،عرفات و منا امنیت برقرار می کردند و هر ساله چندین هزار نیروی امنیتی می گماشتند اما امسال چندین هزار نفر را جای دیگر و در یمن مستقر کردند و تنها ۲۰ هزار نفر را برای برقراری امنیت در مکه نگه داشتند و این افراد همگی بی تجربه و خام بودند.

مسئولان ما در فاجعه مکه بهتر می توانستند عمل کنند/ عربستان سه بار درخواست دستگاه دیپلماسی ما را رد کرد،آیا این سیلی به انقلاب نیست؟

اسلامی با انتقاد از مسئولان دولتی در جریان این حادثه و کم کاری دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه،اضافه کرد:آنچه که برای ما در داخل کشور جای سوال دارد این است که چرا مسئولان ما در مقابل کشته شدن چند نفر از حاجیان کشور مان موضع مناسب تری نگرفتند،تصور این است که مسئولان بهتر می توانستند عمل کنند و بهتر از این وارد میدان شوند تا عربستان بیشتر از این جواب سر بالا ندهد و ما را تحقیر نکند.

وی افزود:عربستان با کله شقی جواب می دهد و دیپلمات ما می گوید که کار عربستان سعودی غیر قابل قبول است،واقعا برای این دشمنان جمله تره  هم خورد نمی کنند، وقتی این جمله ها از دیپلمات ما شنیده می شود عربستان جواب سر بالا می دهد می کند،عربستان سه بار درخواست دستگاه دیپلماسی ما را در نیویورک رد و وقت ملاقات نداد،آیا این سیلی به انقلاب نیست؟

دست به دامان گماشته عربستان شده ایم تا جوابی بگیریم/برای وزیر ارشاد ویزا صادر نشد، واقعا اگر پاسپورت ایرانی قرار بود مورد احترام باشد این بود معنای احترام؟

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه بزرگتر از اینها را انقلاب اسلامی سر جای خود نشاند و حکام سعودی چیزی نیستند،بیان داشت: دست به دامان گماشته عربستان شده ایم  که جوابی بدهد،مثلا از کویت چه انتظار ی داشتیم که به این کشور وابسته شدیم،چرا انقلاب را در مقابل این کشورهای کوچک زود بدهکار می کنیم.

وی با اشاره مجدد به عملکرد ضعیف دستگاه دیپلماسی در خصوص این فاجعه و همچنین صلابت گفتار مقام معظم رهبری،ادامه داد:مقام معظم رهبری دخالت نکردند و گفتند که این کشور مجلس و دولت دارد و باید کارها را پیگیری کنند،،اما زمانی که رهبری دیدند نه دیپلماسی ما و نه مسئولان در مجموع وظایف محوله را به خوبی انجام نمی دهند و وقتی دیدند نظام به سستی کشانده می شود و دشمن برای برای ما رجز می خواند وارد میدان شد و با یک متانت خاصی اعلام کرد در مقابل موذیگری ها عکس العمل ما سخت و خشن خواهد بود.

اسلامی با تاکید بر اینکه این سفر و سازمان حج و زیارت زیر نظر وزارت ارشاد است،گفت:برای وزیر ارشاد ما ویزا صادر نکردند که به عربستان سفر کند و دستگاه دیپلماسی ما به همین شکل نشست و تماش کرد واقعا اگر پاسپورت ایرانی قرار بود مورد احترام باشد این بود معنای احترام؟

وی اظهار داشت:ما باید از خواسته شهدا و عزیزان جانباز دفاع کنیم و نگذاریم بیش از این نظام تحقیر شود امیدوار هستیم آنچه را که حضرت آقا در بیانات آوردند مورد توجه مسئولین قرار بگیرد ومسئولین نیز همین راه را ادامه دهند و راضی نشوند که تحقیر شویم.

اگر دست دادن ظریف با اوباما بی اجازه باشد مجلس باید به وظیفه خود عمل کند

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دست دادن وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور امریکا در راهروها سازمان ملل، از این موضوع انتقاد کرد و عنوان داشت:یعنی سازمان ملل دیگر جایی نداشته که اقای ظریف و اوباما سینه یه سینه هم برخورد کرده اند و با هم دست داده اند!اگر این موضوع بی اجازه اتفاق افتاده باشد مجلس باید به وظیفه خود عمل کند و اگر واقعا اجازه ای صادر شده است و دیپلمات ما بگوید که این کار با اجازه بوده و دلیل کار خودش را بگوید.

وی تصریح کرد:اگر آقای ظریف سفر خود را ناتمام می گذاشت و به تهران می آمد و پیرو کار حاجیان کشته شده بود آسمان به زمین می آمد،این چه ملاقات ضروری بوده که حتی از دنبال کردن و تعقیب فاجعه منا نیز مهمتر بوده است و این سوالات جدی است که در تاریخ ثبت خواهد شد،از این رو از مجلس می خواهیم مسائل را به دقت بررسی کند و در این مورد کنجکاوی به خرج دهد که چرا دیپلمات ما بدون نظارت این کارها را انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا