اظهار نظر مسئولان از اجرای واقعه غدیر در فریدونکنار؛

جلالی: پیام واقعه غدیر تا قیامت است/ ابراهیمی: خط نفاق اسلام از واقعه غدیر شناسایی می‌شود

بصیر، مسئولان فریدونکناری در حاشیه بازخوانی واقعه غدیر نسبت به اجرای این نمایش در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز اظهار نظر کردند.

پیام واقعه غدیر تا قیامت است

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام‌جمعه فریدونکنار در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: احیای خاطره غدیر بر نسل امروز به اشکال گوناگون همچون نوشته، بیانیه و یا تئاتر یک امر واجب و لازم است.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی واقعه غدیر حرکتی برای تجدیدخاطره و احیای واقعه غدیر در نسل‌های امروز است.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: برنامه زیبا و خوبی اجرا شد اما نواقصی داشت که باید در آینده جبران و برطرف شود.

وی با بیان اینکه پیام این واقعه بزرگ وصایت و ولایت امیرالمومنین برای پیامبر خدا بوده است، گفت: پیامی که رسول خداوند فرمود تا قیامت تداوم دارد و همه باید تابع ولایت باشند، ولایت پس از پیامبر با امیرالمومنین و در شرایط غیبت با فقیه جامع‌الشرایط است و در این زمان همه باید مطیع و گوش به فرمان رهبری باشیم.

خط نفاق اسلام از واقعه غدیر شناسایی می‌شود

مهرداد ابراهیمی فرماندار فریدونکنار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: فرهنگ تشیع بخش عظیمی از خدمات خود را از غدیر دارد.

وی تصریح کرد: برای بازخوانی واقعه غدیر کار زیادی در کشور صورت نگرفته است و بسیاری از مردم وقایع این روز را به طور کامل نمی‌دانند.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: از این جهت که در این روز دین اسلام تکمیل می‌شود برای ما مهم است و خط نفاق اسلام هم در این مسیر شناسایی می‌شود.

ابراهیمی گفت: در آن واقعه بسیاری از افراد با پیامبر و ولایت بیعت کردند و از پشت خنجر زدند و ما امروز شاهد این امر در جامعه خود هستیم.

وی افزود: حرکت جدیدی است که در قالب هنر اسلامی ایرانی انجام گرفت که علاوه بر دین می توانند به صنعت تئاتر و هنر کشور نیز کمک کند.

استمرار بازخوانی واقعه غدیر ضروری است

عباسعلی احمدی مسئول اردویی سپاه فریدونکنار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، گفت: ولایت مهمترین پیام این واقعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان نسبت به این موضوع کمرنگ ظاهر شدند و این اتفاق را نتوانستند به خوبی به جهان معرفی کنند.

مسئول اردویی سپاه فریدونکنار با بیان اینکه بسیاری از مردم نمی‌دانند که در این روز چه اتفاق‌هایی افتاده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز در بحث تهاجم فرهنگی دشمن اجرای این برنامه‌ها و استمرار آن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

بازخوانی واقعه غدیر نماد یک جهاد در عرصه فرهنگی است

عباس کاظمی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فریدونکنار نیز در گفت‌‌گو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: بازخوانی واقعه غدیر نماد یک جهاد در عرصه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: نیاز جامعه امروز ما این است که ما بتوانیم در قالب هنر در اشکال گوناگون مطابق ذائقه جوانان، آداب و رسوم و سنت‌ها و نیازهای فرهنگی اجتماعی را انتقال دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فریدونکنار گفت: واقعه تاریخی غدیر که مبدا تحولی عظیم در نظام ولایی امت اسلام است در مظلومیتی باورنکردنی به سر می‌برد که با این حرکت جهادی سپاه و مجموعه بسیج شاهد بازخوانی و تبیین این واقعه با استقبال کم نظیر مردم بودیم.

کاظمی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام واقعه غدیر داشتن بصیرت و حمایت از ولایت فقیه است، ابراز امیدواری کرد: بازخوانی واقعه غدیر در شهرستان فریدونکنار در سال آینده و در چند مرحله اجرا می‌شود.

ولایت‌مداری بر تمامی شیعیان واجب است

علی خان‌بابایی شهردار فریدونکنار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاربصیرنیوز، اظهار کرد: بازخوانی واقعه غدیر بسیار دیدنی، زیبا و آموزنده به ویژه برای نسل جوان بود.

وی تصریح کرد: پیام این واقعه ولایت‌مداری و بر همه ما وظیفه و واجب است و رضایت عموم بازدیدکننده‌ها نیز در جریان اجرای این واقعه مشهود بود.

شهردار فریدونکنار بیان کرد: در این بازخوانی شهرداری بر خود وظیفه دانست تا با متولیان امر همکاری کند و به روابط عمومی نیز مکلف کردیم که از این فضاهاها و بازخوانی حمایت کند و در خدمت آنها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا