گزاری بر زندگی یک فوتبالیست اخلاق‎مدار؛

«هادی نوروزی»؛ از عشق به ولایت تا نماز و روزه‌ای که هیچ وقت قضا نشد

بصیر، هادی نوروزی خیری ناشناخته و پنهان بود که در ساخت تکیه، مسجد، زمین فوتبال، آزادی زندانیان و کمک به تجهیز مسجد مشارکت جدی داشت و این کمک‌ها را به شرطی که کسی مطلع نباشد، انجام می‌داد.

وی در ماه محرم زمانی که در روستا حضور می‌یافت در صف اول عزاداران قرار می‎گرفت و همانند دیگر مردم با کمال سادگی و اخلاص ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان می‌داد.

هادی نوروزی در برخورد با مردم بسیار متواضع بود، هرگز اصالت و روستای خود را فراموش نکرد، به مردم منطقه احترام می‌گذاشت، هرگز موقعیت او سبب فخر او نشد و هرگز نماز و روزه‌اش قضا و از احوال نیازمندان غافل نشد.

* هادی عاشق ولایت بود

مادر هادی نوروزی اظهار کرد: فرزندم بسیار متواضع و عاشق امامت و ولایت بود.

صدیقه علی‌نیاپوری افزود: هادی لحظه‌ای از خواندن نماز غافل نمی‌شد، شهرت و آوازه لحظه‌ای هادی را از فرایض دینی دور نکرد و همواره به پدر و مادر احترام فراوان می‌گذاشت.

وی تصریح کرد: ورزش را از دوران کودکی با ورزش کشتی شروع کرد بعد وارد عرصه فوتبال شد و توانست در این رشته ورزشی خوش بدرخشد.

مادر هادی نوروزی در پایان گفت: حسن اخلاق، توجه به مسائل شرعی و عشق به مردم سبب شد امروز او فرزند همه کشور شود و همه در سوگ فراغ او بگریند،‌ امروز فهمیدم هادی من هادی ملت است و به وجود او افتخار می‌کنم، افتخار می‌کنم پسرم آنقدر خوب بود که همه او را دوست داشتند.

* جز صداقت و ساده‌زیستی چیزی از هادی ندیدم

همسر هادی نوروزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ملاک سنجش الهی هر فرد نحوه برخورد وی با خانواده است، اظهار کرد: هرگز در مدت زمانی که در کنار هم زندگی کردیم کلمه‌ای ناخوشایند از او نشنیدم و همواره مورد احترام واقع شدم.

معصومه ابراهیم‌پور افزود: اخلاق شایسته، صفات نیکو، عشق به خانواده و فرزندان، توجه به والدین، اهمیت دادن به فرائض الهی، ساده‌زیستی، کمک به هم‌نوع و صداقت از مهم‌ترین خصیصه‌های هادی بود.

وی تصریح کرد: هادی فردی مهربان و فرشته خصلت بود اما نه فقط برای خانواده و آشنایان بلکه برای همه کسانی که وی را می‌شناختند، هرگز کسی را چه زبانی و چه رفتاری اذیت نکرد و سعی کرد کسی را آزرده خاطر نبیند.

همسر هادی نوروزی در پایان گفت: او خوب بودن را به ما آموخت و یاد داد در هر شرایط و اوج موفقیت هم که باشیم، تنها دیانت و محبت سرمایه انسان است.

* هادی به‌صورت ناشناس به افراد بی‌بضاعت کمک می‌کرد

رئیس شورای شهرستان بابل اظهار کرد: هادی نوروزی فردی اخلاقی و ارزشی بود که هرگز در زندگی در هیچ عرصه‌ای به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای نرفت.

ابراهیم عرب‌فیروزجایی با اشاره به انجام اقدامات خیرخواهانه این ورزشکار به‌صورت ناشناس، تصریح کرد: بارها شاهد کمک‌های وی به افرادی بودیم که به او معرفی می‌کردیم، او حامی افراد بی‌بضاعت بود و به ورزشکارانی که در مسابقات ورزشی شرکت می‌کردند، مساعدت مالی می‌کرد.

وی یادآور شد: افراد زیادی هستند که از موقعیت و شهرت بیشتری نسبت به او برخوردارند اما علت اینکه او سرآمد خوبان شد، به سبب عشق و علاقه وی به مردم، داشتن ادب، تواضع و حسن رفتارش بود که همه را عاشق خود کرد.

رئیس شورای شهرستان بابل خاطرنشان کرد: هادی متعلق به بابل و مازندران نبود بلکه او توانست با قابلیت‌های خود چهره ملی و اسطوره ورزشی و اخلاق شود.

این مسئول خطاب به ورزشکاران عرصه‌های مختلف ورزشی، ادامه داد: عنوان قهرمانی در هر رشته‌ای گذرا است اما اخلاق و پهلوانی همیشه ماندگار است، هادی پهلوان ملی اخلاق کشور بود.

عرب‌فیروزجایی در پایان گفت: انتظار داریم به پاس خدمات این ملی‌پوش کشورمان و ماندگاری نام وی، سالن ورزشی به‌نام وی در این روستا احداث و تندیس وی را در زادگاهش نصب کنند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا