مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

تجهیز ۷۵ هکتار از اراضی روستاهای فریدونکنار با هزینه بالغ بر ۷ میلیارد ریال

download (5)

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز،  اظهار کرد: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در شهرستان فریدونکنار پس از ۴ سال توقف آغاز شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح‌های اولویت‌دار و همسو با اهداف سازمانی مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار انجام مطالعه و طراحی طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سطح ۲۸۰ هکتار در روستاهای میان محله و بی نمد، آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: همچنین در سال جاری ۷۵ هکتار از اراضی روستاهای جزین و کلاگرسرا با هزینه بالغ بر ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به اجرا در می‌آید.

رزاقی با اشاره به اینکه شایان ذکر است با اجرای این طرح امکان بهره‌برداری از اراضی کشاورزی منطقه افزایش یافته است، گفت: بهره‌برداران از مزایای این طرح از جمله صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان، مکانیزاسیون و کاهش هزینه تولید و غیره بهره‌مند می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال، با برگزاری ۱۴ دوره آموزشی مهارتی در زمینه‌های گوناگون زراعی، باغی، طیور و غیره ۱۶۲۸ نفرروز را تحت تعلیم قرار دادیم، خاطرنشان کرد: آموزش کشاورزان، روستائیان، آشنایی و استفاده از فناوری‌های نو جهت افزایش تولید، بهره‌وری، ارتقاء سطح زندگی و درآمد تولیدکنندگان این بخش و رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستایی از رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار برای رسیدن به اهداف عالی دولت تدبیر و امید، از طریق آشنایی بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی با فنون جدید، سعی کرده تا به این مهم دست پیدا کند.

رزاقی گفت: ۱۴ دوره کلاس‌های آموزشی ترویجی به‌ صورت تئوری و عملی در زمینه‌های متنوع از جمله زراعت برنج، پرورش طیور، گل و گیاهان زینتی، قارچ خوراکی، بیماری‌های مشترک انسان و دام در فریدونکنار برگزار کردیم.

وی افزود: این امر سهم عمده‌ای را در افزایش تولید، کاهش هزینه و کسب درآمد بیشتر کشاورزان داشته و زمینه ارتقاء سطح زندگی این قشر زحمتکش را فراهم آورده است، که طی این دوره ها ۱۶۲۸ نفرروز آموزش دیدند و در پایان برای فراگیران گواهی‌نامه آموزشی صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد و گفت: دوره آموزشی مهارتی پرورش گل و گیاهان زینتی در روستای کوچک بیشه محله شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

رزاقی گفت: توجه روزافزون كشورهای مختلف جهان به توليد و مصرف گياهان زينتی، ما را بر آن می‌دارد كه با يک  برنامه ريزی صحيح از امكانات خدادادی كشورمان در راستای ترويج فرهنگ توليد و پرورش گل و گياه با هدف ارتقاء اقتصاد، صادرات گل و اشتغال زایی، زمينه سازی برای بحث و تبادل نظر در مورد مسايل پرورش گل وگياه، جذب گردشگران داخلی و خارجی به سبب تنوع و كيفيت گل ايران، گام برداریم.

وی افزود: ضرورت تلا‌ش برای رواج استفاده از گل‌های طبيعی به جای گل‌های مصنوعی وارداتی، لزوم فرهنگ‌سازی برای پرورش گل و گياهان زينتی با توجه به تأثيرهای روحی و روانی آن، لزوم افزايش سرانه مصرف گل وگياه در كشور با توجه به رشد روزافزون شهرنشينی و دوری از طبيعت، ضرورت معرفی گل‌های ايرانی به بازارهای داخلی و خارجی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: در این دوره مهارتی ۶ روزه، ۲۰ نفر از زنان علاقه‌مند روستایی مطالب کاربردی مفیدی را در خصوص موضوعاتی از قبیل تاریخچه گل‌کاری، نیازهای رشدی گیاهان گلخانه‌ای، آشنایی با انواع گل‌های زینتی و نیازهای نوری، حرارتی آنان روش‌های مختلف نگهداری و تکثیر گیاهان با بهره‌گیری از امکانات آموزشی سمعی و بصری را آموختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا