ستاد انتخابات: ۱۸ ساله‌ها می‌توانند رأی دهند

بصیر ،علی پورعلی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دهکده ساحلی بندر انزلی با اشاره به اینکه دومین همایش توجیهی ستاد انتخابات با حضور استانداران، فرمانداران و بخشداران سه استان گیلان، زنجان و قزوین در انزلی برگزار شد، اظهار کرد: نخستین همایش در استان چهارمحال بختیاری با حضور مسولان استان‌های اصفهان و یزد برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه امسال هفتم اسفند دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان با هم برگزار می‌شود، گفت: امسال برای نخستین بار سن رأی‌گیری در انتخابات ۱۸ سال تعیین شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور زمان ثبت‌نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۲۸ آذر ماه و برای خبرگان رهبری را ۲۶  آذر ماه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹۶۰ هزار نفر برای انجام انتخابات در سراسر کشور آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: آموزش تا زمانی که مسئولان بر قانون انتخابات مسلط شوند ادامه دارد.

*‌ استفاده از صندوق‌های شفاف در انتخابات

پورعلی‌مطلق گفت: با آموزش مذکور اعضای ستاد انتخابات در استان‌ها مشخص می‌شوند و طبق تقویم آموزشی که از شهریور آغاز شده عوامل اجرایی ستادها، عوامل صندوق، عوامل اجرای قانون و… آموزش‌ دیده و سپس انتخاب می‌شوند.

وی درباره آموزش بخشداران افزود: برخی از بخشداران در مناطق مختلف نخستین سال خدمت خود را می‌گذرانند و آموزش آنها ضرورت دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور مهم‌ترین وظیفه وزارت کشور را آموزش نیروهای انتخابات عنوان کرد و گفت: ۲۷۰ مربی مسئولیت آموزش اعضا را به‌عهده دارند.

وی با اشاره به جنس صندوق‌های انتخاباتی تصریح کرد: امسال جنس صندوق‌ها شفاف می‌شود البته به نحوی که محتوای کاغذ رأی دیده نشود اما در مجموع از پشت صندوق، داخل صندوق تقریباً قابل مشاهده است که چه میزان رأی در صندوق‌ها جمع‌آ‌وری می‌شود.

*‌ پیش‌بینی ۱۱۰ هزار صندوق رأی در دو انتخابات کشور / صلاحیت کاندیداها ویژه رسیدگی می‌شود

پورعلی‌مطلق به تعداد صندوق‌های رأی در هر استان اشاره کرد و متذکر شد: هیئت اجرایی تعداد صندوق‌ها را در مناطق مختلف هر استان به‌ویژه روستاها مشخص می‌کند اما در مجموع ۱۱۰ هزار صندوق برای هر دو انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی درباره صلاحیت کاندیداهای احتمالی، خاطرنشان کرد: هنوز برای قضاوت درباره افراد زود است و در هنگام قانونی به این امر به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

خبرنامه دانشجویان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا