رییس پلیس کشور از ۴ وزارتخانه تشکر کرد

بصیر ،سردار حسین اشتری در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی سهم عظیمی در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی دارد، گفت:‌ در سالهای اخیر با تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی، شاهد موفقیت‌های زیادی در زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

وی همچنین گفت: در شش ماه اول سال ۹۴ نسبت به شش ماه اول سال قبل بیش از ۷ درصد کاهش تلفات تصادفات رانندگی داشته‌ایم، این آمار در حالیست که ما شاهد روند افزایش قابل توجه وسایل نقلیه بوده‌ایم.

رییس پلیس کشور تاکید کرد: با اقدامات سازنده، برخورداری از فناوری‌های روز دنیا، تقویت راهنمایی و رانندگی و رفع تنگناهای موجود باید بتوانیم در برنامه‌ ششم توسعه تلفات جاده‌ای را حداقل سالانه ۱۰ درصد کاهش دهیم.

سردار اشتری همچنین خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای مهم برای افزایش انضباط ترافیکی توجه به مقوله فرهنگ سازی و ارتقای سطح بینش و آگاهی مردم نسبت به قوانین و رعایت آن است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت همیاران پلیس نتیجه تعامل ناجا با آموزش و پرورش است، ادامه داد: شایسته است ما از زحمات و همکاری‌های وزارت کشور، بهداشت، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها نیز تشکر کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌برای تداوم روند کاهش تصادفات باید موانع را رفع کرد ما به ارتقای فرهنگ ترافیک، اصلاح ساختار مدیریت، توسعه تجهیزات نوین الکترونیکی و ارتقای استانداردهای ایمنی در وسایل نقلیه نیازمندیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سردار مهری رئیس پلیس راهور نیز با اشاره به اینکه همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و نوجوان و بازرسان نامحسوس نقش موثری در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک دارند، اظهار کرد:‌ امروزه فرهنگ رکن اساسی توسعه در هر کشور است. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با رویکرد آموزش همگانی و اطلاع رسانی و با جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیکی است.

وی همچنین گفت: بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز با عنوان همیار پلیس و پلیس یار جوان و نوجوان و حدد یک میلیون معلم و مربی با عنوان فرهنگ یار ترافیک و حدود ۱۵ هزار دهیار روستا با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری می‌کنند.

سردار مهری در پایان با بیان اینکه آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در سال ۹۳، ۱۶ هزار و ۸۰۰ کشته بوده است اظهار کرد: این آمار نسبت به سال ۸۴، ۳۹ درصد کاهش داشته است.

شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا