عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

نامه چهار وزیر به روحانی یادآور نامه مسئولان به امام قبل از پذیرش قطع نامه ۵۹۸ است

بصیر، احمد بخشایش اردستانی در رابطه با نامه چهار وزیر به رئیس جمهور در خصوص مباحث اقتصادی کشور گفت: به طور مشخص در خصوص نامه این چهار وزیر دو سناریو قابل تصور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: اگر چنین چیزی پذیرفته شود که خود روحانی به وزرا گفته باشد که این نامه را بنویسید یادآور قطع نامه ۵۹۸ است که در آن زمان چون می خواستند جنگ را تمام کنند افراد و شخصیت ها به امام نامه می نوشتند که ما توانایی ادامه جنگ را نداریم، در اینجا هم به نحوی دولت سعی داشته روی مجلس تاثیر بگذارد و نامه این چهار وزیر می خواهد به نمایندگان مجلس و مقام معظم رهبری یادآوری کنند که مباحث اقتصادی کشور در حال تبدیل شدن به بحران است، پس بهتر است برجام در مجلس تایید شود.

بخشایش اردستانی به اشاره به اینکه سناریوی دوم نامه چهار وزیر به دولت در دل خود نامه مطرح شده است، عنوان کرد: اگر فرض را بر این بگذاریم که این نامه را به صورت طبیعی خود چهار وزیر نوشتند به نکات قابل تاملی در این نامه پی می بریم.

صحبت های روحانی در رابطه با از بین بردن رکود صحیح نبوده است

وی افزود: با توجه به متن این نامه در می یابیم که مواردی را که روحانی در رابطه با از بین بردن رکود می گفته صحیح نبوده است چرا که همچنان رکود در کشور حاکم است و در واقع روحانی برای اینکه هم بر رکود و هم بر تورم فائق بیاید ابتدا تلاش کرد بر تورم فائق بیاید که این مسئله منجر به رکود شد، یعنی دیگر کسی خرید و فروش نمی کند، ساختمان ها و مسکن به فروش نمی رسند، خودروها در پارکینگ های کارخانه های خودرو سازی خوابیده اند، که با افزایش این رکود خود به خود تورم کنترل می شود چون کاری انجام نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: باعث تعجب است که اصلا چرا وزیران باید به رئیس جمهور نامه بنویسند؛ وقتی کار به نامه نگاری می رسد که ارتباط نویسنده نامه با رئیس جمهور کم باشد پس با این اتفاق، نتیجه می گیریم این ارتباط کم است که وزرا مجبور شدند نامه بنویسند.

دولت فقط در حوزه سیاست خارجه و بهداشت کار می کند

بخشایش اردستانی با بیان اینکه این نامه نشان دهنده این است که رابطه رئیس جمهور با برخی وزیران بیشتر است، اذعان کرد: چهار وزیر با  این نامه به رئیس جمهور می فهمانند که ما  یک جرم فرماندهی اقتصادی در دولت نداریم، و مباحث اقتصادی در دولت به صورت جزیره جزیره انجام می شود چون از اول هم می گفتند دولت فقط در دو مسئله کار می کند؛ یکی سیاست خارجه و دیگری بهداشت و بقیه وزارت خانه ها را به امان خدا  رها کرده است.

عمومی بودن نامه چهار وزیر نشان دهنده این است که رکود در حال تبدیل شدن به بحران است

وی بیان کرد: یکی از نکات قابل تامل این نامه این است که چرا این نامه نگاری به صورت محرمانه نیست وزرا آن را  برای خود رئیس جمهور ننوشتند و آن را به صورت عمومی بیان کردند ؛ این مسئله به این معنی است که چهار وزیر احساس می کنند رکود در حال تبدیل شدن به بحران است که می تواند یک تورم فزاینده را در آینده رهنمون باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  اقتصاد را مسئله مهم امروز کشور برشمرد و گفت: حضور وزیر دفاع در جمع نویسندگان این نامه به سناریوی اول نزدیک تر است به این معنی که دولت می خواهد می خواهد بگوید که  رکود ما وارد مرحله بحران شده است بنابراین بهتر است برجام به سرانجام برسد.

بخشایش اردستانی در پایان اظهار کرد: روحانی فکر می کرد که با حل شدن تحریم و برجام مشکل اقتصاد تا حدی باز تر شود در حالی که امروز کشور یک لیدر اقتصادی می خواهد که با تدابیر درست اقتصاد ایران را به یک ساحل امن برساند چرا که تا زمانی که ما نتوانیم اقتصاد درونیخود را قوت بخشم به نتیجه ای نمی رسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا