منطقه آزاد؛ رویای فریدونکناری‌ها برای وقت دیگر

سکوت معنی‌دار هیئت دولت در مازندران برای اعلام منطقه آزاد تجاری

بصیر، در حالی صبح امروز مازندران میزبان بیست و سومین سفر استانی رئیس جمهور کشور حسن روحانی بود که با استقبال استاندار ربیع فلاح جلودار و نماینده ولی‌فقیه در مازندران آیت‌الله طبرسی همراه شد.

هیئت دولت به ریاست حسن روحانی پی از انجام مراسم استقبال با حضور در استادیوم شهید متقی ساری در جمع مردم و مسئولان مازندران حاضر شدند و رئیس دولت تدبیر و امید اقدام به سخنرانی کرد.

در این سخنرانی که با وعده تحقق ۹۹۱ میلیارد تومانی به مازندران برای ساختن استانی آباد و پیشرفته همراه بود یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خواسته مردم مازندران و به ویژه شهرهای بندری نوشهر، فریدونکنار و بهشهر نادیده گرفته شد و اصلا از آن صحبتی به میان نیامد.

این در حالی بود که آیت‌الله طبرسی تنها فرد سخنران مراسم امروز بود که در خصوص شرایط بسیار مناسب مازندران برای تبدیل شدن حداقل یکی از شهرهای آن به منطقه آزاد تجاری سخن به میان آورد.

هرچند که در سفر پنجشنبه گذشته وزیر دادگستری به محمود آباد و گفت‌و‌گوی وی با سایت بصیرنیوز، بر عدم تصمیم هیئت دولت برای معرفی شهری به عنوان این منطقه مهم سخن به میان آورده بود اما به نظر می‌رسد این حرکت دولت نیز کم‌لطفی دیگری به استان توریست‌خیز و گردشگرپسند مازندران بود.

این در حالی است که فرماندار و نمایندگان مجلس شهرستان‌های مختلف بر اعلام منطقه آزاد تجاری از سوی دولت در سفر به مازندران در روزهای گذشته تاکید کرده بودند.

به هر حال باید تا پایان سفر یک‌روزه رئیس جمهور در مازندران منتظر ماند و دید که آیا نظر دولت در این خصوص تغییر می‌کند یا خیر و آیا منطقه آزاد، به رویایی دیگر برای مردم مازندران و به ویژه شهرستان‌های بندری این استان تبدیل می‌شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا