رئیس شورای شهر فریدونکنار مطرح کرد:

میدان دفع زباله در زمینی با کاربری تفریحی توریستی!

بصیر، سیدحسین میرمرادی در جمع مسئولان فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: بالاترین خرابی‌ها را در بین شهرهای مازندران در فریدونکنار شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با یک سفر تمامی مشکلات برطرف نمی‌شود اما انتظار داریم که دولت توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در نوار ساحلی دریای خزر قرار داریم با ورود مسافر در تمامی روزهای سال با ترافیک زیاد روبه‌رو هستیم.

وی افزود: همچنین ۲۵۰۰ تریلی نیزعملیات تخلیه و بارگیری را در بندر فریدونکنار انجام می‌دهد که کناره‌گیری آنها در حاشیه شهر بر حجم ترافیک در این شهرستان می‌افزاید.

میرمرادی ابراز امیدواری کرد: کمربندی که ۱۴ سال از عمر آن گذشته است نیز با رشد ۹۰ درصدی تکمیل آن انتظار می‌رود با احداث آن تا حدودی از مشکل ترافیکی کم شود.

رئیس شورای شهر فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: شرکت راهبران بندر باید برای هر ساخت و ساز از شهرداری پروانه بگیرد و عوارض ساختمانی را پرداخت کند.

وی افزود: سایت بندر در محدوده شهری قرار دارد اما تاکنون به این امر اقدام نکرد و شهرداری پس از ۷ سال پروانه ساخت و ساز این شرکت را در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح کرد و به دلیل عدم پرداخت جرایم به کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع داده شد که متعاقب آن این شرکت محکوم اعلام شد اما مسئولان شرکت راهبران بندر در این امر شیطنت کردند.

میرمرادی افزود: تمامی اماکن ساخته شده از سوی بخش خصوصی است،همچنین هزاران ماشین سنگین موجب تخریب آسفالت شهر شده است، ایجاد ترافیک و مشکلات زیست محیطی از دیگر مواردی است که بار مالی مضاعف هم برای شهر دارد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار خاطرنشان کرد: انتظار داریم در جهت عدم تضییع حقوق شهرداری دستور مقتضی را به سازمان بنادر و دریانوردی صادر کنیم.

وی همچنین خواستار اختصاص سه کیلومتر ساحل برای ایجاد منطقه گردشگری ساحلی در این شهرستان شد و افزود: این طرح در سال ۱۳۸۷ مورد موافقت قرار گفت که در صورت ایجاد و تخصیص اعتبار برای اشتغال جوانان این شهرستان بسیار موثر است.

میرمرادی همچنین با اشاره به اینکه دفن زباله و پسماندها یکی دیگر از معضلات این شهرستان است، گفت: میدان زباله در حریم شهری و در زمینی با کاربری تفریحی توریستی قرار دارد که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی همچنین خواستار معرفی فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد شد و گفت: ۹ حوزه نمایندگی از ۱۲ حوزه در مجلس منتظرند بندر فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا