مسئول ستاد عتبات و عالیات فریدونکنار:

جمع‌آوری ۶۰ میلیون تومان نذورات در ۶ ماه نخست امسال

بصیر، مهدی صادقی در جلسه گردهمائی محرم و صفر در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار، اظهار کرد: دل‌های دوست‌داران خاندان عصمت و طهارت در این ماه به سوی کربلا پرواز می‌کند و گروه مشتاقان به ویژه در اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری نذورات برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شد، تصریح کرد: در سال ۸۲ به دستور رهبری ستاد عتبات عالیات تشکیل شد و با مشورت آیت‌الله سیستانی کشورهای دیگر نیز اعلام آمادگی کردند.

مسئول ستاد عتبات و عالیات در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های مسئولان به ویژه امام‌جمعه محترم تا امروز در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که ۴۰ میلیون تومان آن از سوی دفتر امام‌جمعه فریدونکنار بوده است.

صادقی با تاکید بر اینکه اهدای این نذورات مردمی است، گفت: ۱۵ خشت طلا نیز خریداری شده است که از همه مردم و خیران این شهرستان جای تشکر دارد.

وی یادآور شد: مسئولان جمع‌آوری نذورات بلافاصله پس از دریافت اعلام وصول کنند تا اطلاع‌رسانی بهتری به مردم صورت بپذیرد.

مسئول ستاد عتبات و عالیات همچنین با اشاره به ماموریت امسال این ستاد در برنامه‌ریزی برای اربعین خاطرنشان کرد: امسال مازندران سه استراحتگاه را قبول کرد و حکومت عراق نیز این امر را پذیرفت.

وی افزود: یکی از این استراحتگاه‌ها در کربلا، دومین کمپ در بین راه نجف و کربلا و سومین استراحتگاه در نجف موجود است و برای پشتیبانی این سه مکان و مردم نیز برنامه‌ریزی شده است.

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه لیستی از اقلام برای تامین وسایل مورد نیاز زائران منتشر شده است، اظهار کرد: اولویت نخست با لوازم اسکان است، همچنین مواد غذایی و بهداشتی در اولویت دوم قرار دارد و لوازم آشپزی و ظورف نیز از وسایل مورد نیاز و ضروری است.

مسئول ستاد عتبات عالیات همچنین خاطرنشان کرد: دفتر امام‌جمعه، مساجد، ستاد عتبات عالیات، حوزه‌ها و پایگاه‌ها محل جمع‌آوری نذورات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا