سفر یک هیئت بلندپایه نظامی از ایران به روسیه

بصیر ،دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه پس از نشست امروز آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه با نصرالله کلانتری همتای ایرانی اش در بیانیه ای اعلام کرد در این نشست درباره برنامه سفر آینده هیئت نظامی بلندپایه ایران به مسکو که اواخر اکتبر انجام می شود گفتگو شد.

به گزارش اسپوتنیک در این بیانیه آمده است در سفر آتی مقامات نظامی ارشد ایران به روسیه درباره برنامه همکاری دوجانبه برای سال ۲۰۱۶ گفتگو خواهد شد.
معاون وزیر دفاع روسیه در نشست با همتای ایرانی خود همچنین درباره اجرای موافقتنامه همکاری نظامی دو کشور گفتگو کرد. این موافقتنامه در سفر ۲۰ ژانویه سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به تهران امضا شده بود.

ایران مایل به خرید سلاح های ساخت روسیه ازجمله سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ است.

یک منبع وزارت دفاع ایران ماه اوت در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت تحویل سامانه های موشکی اس ۳۰۰ به ایران می تواند زمینه را برای قراردادهای جدید بین تهران و مسکو هموار کند.

روسیه و ایران همچنین در فعالیت های ضد تروریستی نیز همکاری دارند. ایران و روسیه به همراه سوریه و عراق یک مرکز اطلاعاتی در بغداد تشکیل داده اند تا از طریق آن همکاری اطلاعاتی و امنیتی علیه ترویست های گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را هماهنگ کنند.

فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا