نمک‌های ارگانیک را به نمک‌های تصفیه شده ترجیح دهید

بصیر ،دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی- اسلامی در خصوص نمک طعام گفت: نمک طبیعی یا نمک معدن حاوی تمام عناصر به اندازه‌ی کافی است نمک‌هایی که با نام نمک‌های تصفیه شده ید دار در بازار وجود دارد به دلیل اینکه فقط حاوی سدیم و کلر می‌باشد دارای خاصیت سمی است که موجب مشکلات فشارخون، آسیب به سلول‌ها و بیماری کلیه و آسیب های دیگر می‌گردد. در نمک طبیعی حضور عناصری همچون پتاسیم، روی و … در کنار سدیم و کلر موجب خنثی شدن این خاصیت سمی در نمک می‌گردد.

وی در خصوص ویژگی‌های یک نمک مناسب عنوان کرد: نمک طعام که به اشتباه به آن سدیم کلرید خالص گفته می‌شود، مثل سم روی سلول‌ها تاثیر می‌گذارد و آنها را نابود می‌کند نمک مناسب همان نمک معدن است که از آرسنیک و سرب(فلزات سنگین) عاری شده باشند.

وی در ادامه افزود: ماباید معادنی را که آلاینده ندارند شناسایی کنیم مثل نمک جهرم که به اروپا هم صادر می‌شود اگر صنعت نمک طبیعی را توسعه دهیم می‌تواند در بازار تجاری جای نفت را هم بگیرد.

اکبری در خصوص ممنوعیت مصرف نمک ارگانیک تصریح کرد: از لحاظ قانونی مصرف نمک معدنی یا ارگانیک در مراکز تهیه غذا ممنوع شده است که این مسئله باید کاملا کارشناسی شود.

نمک ارگانیک در دنیا خیلی گرانتر از نمک تصفیه شده است. بنابراین باید معادنی که در حد استاندارد جهانی هستند را شناسایی و دسته بندی و صادر کنیم و علاوه بر تامین مصارف داخلی بهره تجاری نیز ببریم.

فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا