پایان سفر رئیس‌جمهور و آغاز گلایه‌ها/2؛

اشتباه راهبردی رئیس شورای شهر فریدونکنار در حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور/ «اومدیم ابرو رو بگیریم چشم رو کور کردیم»

بصیر، با سفر هیئت دولت به مازندران، معاون پارلمانی رئیس جمهور میهمان مردم و مسئولان این شهرستان بودند که با حضور در جلسه شورای اداری فریدونکنار به دنبال جمع‌آوری مشکلات و نقاط ضعف و خواسته‌های این شهرستان بود تا با حضور در جلسه شورای اداری استان، آنها را بیان و نسبت به آن دستور اقدام لازم را به دست آورند.

در این جلسه امام جمعه فریدونکنار با اشاره به مشکلات فریدونکنار، یکی از مهم‌ترین این مشکلات را بندر فریدونکنار دانست و با بیان اینکه دست‌های نامرئی نمی‌گذارد این بندر به فعالیت خود ادامه دهد، خواستار رفع این معضلات شد.

در ادامه فرماندار فریدونکنار نیز یکی از خواسته‌های مردم این شهرستان را تبدیل شدن این شهرستان به منطقه آزاد تجاری بیان داشت و مهم‌ترین شاخصه این امر نیز وجود بندر با قابلیت کاربری بالای آن بود.

همچنین مقداد نجف‌نژاد با استناد به بندر فریدونکنار از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خواست تا بهنمیر را به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی کند، هر چند که این امر خیلی قابل قبول نبود اما باز هم از بندر فریدونکنار به عنوان کلیدی‌ترین عامل و شاخصه تبدیل شدن این شهرستان برای منطقه آزاد تجاری صحبت به میان آورد.

اما اشتباه راهبردی و شاید مبتدیانه را میرمرادی رئیس شورای شهر فریدونکنار مرتکب شد، وی با اشاره به اینکه فریدونکنار و ۲٫۵ میلیون نفر در روز سفر رئیس جمهور منتظر اعلام شهری به عنوان منطقه آزاد تجاری هستند فریدونکنار را برای این امر مناسب دانست اما با زیر سوال بردن مسئولان بندر به نوعی تا حد زیادی این امر را منتفی کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان بندر در این شهرستان شیطنت می‌کنند از عدم همراهی مسئولان بندر با شهرداری و شورای شهر در حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش بصیر، اینکه مشکلات بندر باید در این جلسه بیان می‌شد یا خیر موضوع این گزارش و مورد بررسی نیست اما به نظر می‌رسد بیان این سخنان اشتباهی بس بزرگ است.

میرمرادی غافل از این نکته بود که با وجود این سخنان این ذهنیت در حجت‌الاسلام انصاری به وجود می‌آید که وقتی آنها نمی‌توانند این مشکل را در داخل و بین مسئولان بندر و شهرداری حل کنند چطور می‌توانند از مدیریت مجموعه بزرگی به نام منطقه آزاد تجاری بر بیایند، در واقع با این سخنان به نوعی به جای اینکه بیایند ابرو را ترمیم کنند چشم را کور کردند.

به هر حال آنچه به نظر می‌رسد این است که اگرچه با تمامی ادعاها بندر این شهرستان مشکل بزرگی در برابر شهرداری و شورای شهر دارد و اینکه مسئولان شهری به دنبال تحقق خواسته‌ها و حقوق مردم هستند بحثی نیست اما آنچه منطقی به نظر می‌رسید این بود که این شکاف بزرگ در این جلسه بیان نمی‌شد تا دیدگاه نماینده تام‌الاختیار نسبت به این کمی مثبت‌تر می‌بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا