فعالیت دوباره شیعه لندنی در قم؛

دعوت علنی مردم به قمه‌زنی در قلب شهر قم+سند

بصیر، با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بار دیگر جریان موسوم به «شیعه لندنی» فعال‌شده است، این جریان که همواره یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها و اصول اسلامی یعنی وحدت دنیای اسلام را هدف حملات خود قرار می‌دهد، در ایام عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) نیز با ترویج قمه‌زنی و اقداماتی نظیر آن موجب وهن و تمسخر مذهب شیعه می‌گردد.

طی روزهای اخیر یکی از روحانیونی که سابقه فراوانی در توهین به مقدسات اهل سنت نیز دارد، اخیراً با تبلیغات و توزیع پوسترهایی در سطح شهر قم، اقداماتی مانند «قمه زدن، تیغ زدن و در میان آتش رفتن» در ایام عاشورای حسینی را یادآور مظلومیت خاندان پیامبر (ص) دانسته و ضمن درج آدرس دفتر خود در این پوسترها، مردم را به این‌گونه عزاداری‌ها در مکان مذکور دعوت نموده است.

 وی که سابقه چندین مرحله بازداشت و محکومیت در دادگاه ویژه روحانیت را دارد، درگذشته نیز کتابی در مورد عقاید اهل سنت نوشته و پس از انتشار غیرقانونی، آن را در مناطق سنی نشین جنوب شرق کشور توزیع نموده بود که با برخورد نهادهای امنیتی مواجه شد.

با توجه به حساسیت ویژه شهر مقدس قم و نگاه جهانی رسانه‌های گروهی به این شهر، به نظر می‌رسد نهادهای انتظامی و امنیتی باید با دقت بیشتری به رصد این‌گونه اقدامات وهن آمیز و خلاف قانون پرداخته و با آن‌ها برخورد کنند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا