تحلیل‌گر سیاسی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

مکتب امام حسین دست دادن به یزیدهای زمان را نمی‌پذیرد/ واقعه کربلا به خاطر دنیازدگی برخی از خواص اتفاق افتاد

بصیر، حجت‌الاسلام غلامرضا آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: در تاریخ بشر موضوع مرده باد و زنده باد در قالب دعا و نفریت مفهوم پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل به دلیل زورگویی و سلطه‌گری نظام سلطه بر دنیا بوده است و فرستادن لعن باید جدی گرفته شود.

این تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به واقعه کربلا  لزوم نفرین و لعن به طراحان آن حادثه، خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا بسیاری از افراد در پشت پرده، قتل امام و یارانش را طراحی کردند که در واقع صحنه‌گردان اصلی واقعه بودند.

آقاجانی با بیان اینکه واقعه کربلا به خاطر دنیازدگی برخی از خواص اتفاق افتاد، گفت: در زمان ما نیز کسانی هستند که مانند شمر باید به آنها مرگ باد بفرستیم.

وی با تاکید بر اینکه درس امام حسین(ع) درس زندگی است، افزود: در زمان کربلا برخی از خواص خود را به نفهمی زدند و در واقع رهبری جامعه را اذیت کردند که مورد لعن خداوند قرار گرفته‌اند.

این تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه کلید برخی از افراد در تولی مانده و به سوی تبری حرکت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها در داخل از این حرکت منع می‌کنند اما اوباما رئیس‌جمهور مدعی دنیاداری از مرگ بر آمریکا می‌نالد و همواره گزینه‌های روی میز و زیر میز را مطرح می‌کند.

آقاجانی با اشاره به اینکه واقعه کربلا هر لحظه می‌تواند اتفاق بیفتد، یادآور شد: بسیاری از افراد امروز با اینکه می‌دانند موضوع چیست به میدان نمی‌آیند، همانند بسیاری از خواص که در فتنه ۸۸ سکوت کردند.

وی با بیان اینکه مردم کشور در فتنه ۸۸ جلوتر از برخی از خواص حرکت کردند، گفت: هنوز برخی از خواص بر این طبل می‌کوبند که مگر چه می‌شود که با آمریکا کنار بیائیم، اوباما در نیویورک این موضوع را فهمید که نمی‌تواند این فریاد را از مردم کشورمان گرفت اما برخی در کشور این موضوع را نمی‌فهمند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به فلاکت مصر، لیبی و ترکیه پس از تعامل و دست دادن به آمریکا، خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین دست دادن به یزید و معاویه‌های زمان را نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا