پرپر شدن «رویای نفوذ» دشمن با دستور رهبری به روحانی؛

از «جلوگیری از دودستگی در کشور» تا «اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش»

بصیر، در حالیکه غرب به ویژه آمریکا برای تکمیل پازل پروژه نفوذ خود به دنبال تصویب برجام در جمهوری اسلامی ایران بود، ظهر دیروز رهبری با تیزبینی و هوشیاری، تمامی نقشه‌های داخلی و خارجی آنها را بر هم زد تا علاوه بر آثار مخرب دیکته پرغلط برجام، دیکته نانوشته نفوذ نیز تا حد زیادی از کشورمان دور شود.

نکات بسیار مهمی در بندهای ۹ گانه نامه ارائه شده رهبری به روحانی دیده می‌شود که لازم دیده شد تا دوباره مورد بازخوانی قرار بگیرد.

جلوگیری از دو دستگی در کشور

در حالیکه دولت اعتدال همزبان با برخی از عناصر داخلی و خارجی سعی در القای بدبینی در بین مردم با مقصر دانستن دولت گذشته در خصوص تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی داشت، تشکر رهبری از تمامی افرادی که در این زمینه تلاش کردند در واقع آبی بر آتش تند این افراد بود.

در بسیاری از سخنرانی‌ها دولت تدبیر و امید، دولت احمدی‌نژاد و ۸ سال گذشته را مهم‌ترین علت عدم موفقیت خود در خدمت‌رسانی به مردم کشور بیان می‌کرد و آثار شرایط بد اقتصادی را میراث دولت نهم و دهم می‌دید، این سخنان رهبری نشان داد که سخنان مسئولان دولتی در واقع نمی‌تواند مورد وثوق قرار بگیرد و همه فردی و در هر مسئولیتی برای اعتلای این نظام تلاش کردند.

همچنین در بحث توافق‌های صورت گرفته(ژنو، وین، لوزان و برجام) منتقدان و موافقان بی‌شماری اعلام نظر کردند به گونه‌ای که احساس می‌شد در کشور دو دستگی در حال شکل گرفتن است، بنابراین بار دیگر رهبری خود وارد عرصه می‌شوند و ختم قائله می‌کنند.

کدخدا قابل اعتماد نیست

در ادامه رهبری با یادآوری گذشته بر این نکته تاکید می‌کنند که آمریکا شیطان بزرگ است و این کشور نمی‌تواند مورد تائید و اعتماد جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد، چرا که شیطان دشمن قسم خورده مسلمانان است، رهبری با بیان کلی تمامی حوادث و فجایع به دست نظام سلطه آمریکا، بار دیگر یادآور شدند که این کشور قابل اعتماد نیست و کسانی که به دنبال ایجاد ارتباط و تعامل با این کشور هستند صخت در اشتباهند و قطعا مسیر را اشتباه رفته‌اند.

ایشان با بیان اینکه اگر بخواهند می‌توانند از اوباما در دادگاه‌های بین‌المللی شکایت مبسوطی به عمل آورند در واقع به برخی از دولت‌مردان داخلی که به دنبال ارتباط با کدخدا هستند فهماند که این کار بسیار ناپسند و بی‌فایده است.

لزوم هوشیاری دولت برای جلوگیری از نفوذ دشمن

همچنین رهبری در این نامه به روحانی متذکر شد که اوباما و آمریکا به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در این بین از راه‌های متفاوتی برای نفوذ استفاده می‌کند و برجام نیز یکی از راه‌های نفوذ و براندازانه است و لزوم هوشیاری مسئولان دولتی را می‌طلبد.

برجام نسخه شفا بخش نیست

نکته مهم دیگری که در سخنان مکتوب رهبری به روحانی به چشم می‌خورد این است که برجام دارای نواقض متعددی است که باید مورد بررسی قرار می‌گرفت، این در حالی بود که منتقدان بی‌شماری در خصوص برجام اظهار نظر می‌کردند اما روحانی بارها از برجام به عنوان نسخه شفابخش اقتصادی ایران نام برد، بنابراین آنچه که در اینجا مهم به نظر می‌رسد این است که باید بر اساس فرموده رهبری تیم دیپلماسی کشور باید با تشکیل تیم نظارتی بر اجرای تعهد طرف مقابل که «بدعهد» و «بزن در رو» است مراقبت کنند.

دریافت تعهد کتبی به جای دیپلماسی لبخند

رهبری در بند اولا، با اشاره به یکی از خطوط قرمز ارائه شده در مذاکرات، دیپلماسی لبخند و اعتماد را اصلا مناسب نمی‌بینند و این بار برای جلوگیری از سوء استفاده غرب خواستار دریافت کتبی از آمریکا و اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌ها می‌شوند، در واقع ایشان با این تذکر مهم، در مرحله نخست به دولت می‌فهمانند که در طول مذاکرات از خطوط قرمز ترسیم شده عبور کرده‌اند و در مرحله دوم نمی‌توان دیپلماسی لبخند را تداوم بخشید و در این زمینه که منافع ملی کشور را در بر می‌گیرد باید غرب به صورت کتبی تعهد بدهد تا تحریم‌ها لغو شود و در غیر این‌ صورت از سوی غرب نقض تعهد صورت گرفته که تیم مذاکره کننده روحانی و دولت باید بلافاصله اجرای تعهدات خود را متوقف کند.

در ادامه رهبری با بیان برخی نکات فنی دولت را به هوشاری کامل در برابر نظام استکباری تذکر می‌دهند و خواستار تشکیل هئیت نظارت از سوی شورای امنیت ملی می‌شوند و این امر نشان می‌دهد که هیچگاه کشور اسلامی ایران به آمریکا اعتماد نمی‌کند، چرا که بارها با تقض تعهد از سوی غرب به ویژه این کشور روبه‌رو بوده‌ایم و در زمینه‌های متعدد دچار خسارت و زیان شدیم.

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات

اما مهم‌ترین نکته‌ای که رهبری باز هم از آن سخن به میان آورد توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است، از این فرموده رهبری چندین برداشت می‌توان داشت، نخست آنکه دولت تا به این لحظه نتوانسته در زمینه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند و موفق نبوده است، دوم آنکه حتی با وجود توافق هسته‌ای به دلیل مشکلات و معضلات احتمالی که غرب در آینده آن را به وجود خواهد آورد تنها اقتصاد موقتی است که راه‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است.

ایشان با تذکر جدی به دولت واردات هرگونه محصول از آمریکا را ممنوع اعلام کردند و در این امر نیز چندین دلیل وجود دارد، توجه به داخل و اتکا به نیروهای خودی، جلوگیری از راه نفوذ غرب به کشور با استفاده از حربه سرمایه‌گذاری، از بین بردن وابستگی در روند فرآیندی به نام نوسازی و غیره مهم‌ترین دلایل این مخالفت می‌تواند باشد.

به هر حال رهبری در این برهه حساس و در زمانی که انفعال دولت در مسائل خارجی کاملا مشهور بود بار دیگر به میدان آمدند و با تذکر موارد مهم نقشه شوم دشمنان کشور را خنثی کردند و در واقع با بیاناتی روشن و البته در لفافه خواستار شدند تا تمامی اقدام‌هایی که در زمینه اجرای برجام صورت می‌گیر باید شفاف باشد و از سیاه‌نمایی و تابوشکنی به معنای تعامل و مدارا با اجرای پروژه برجام پرهیز شود.

آنچه که در این نامه رهبری  بسیار محسوس بود این است که قطعا دیپلماسی لبخند پاسخ نمی‌دهد و در برابر نظام سلطه به ویژه آمریکا باید با قاطعیت تمام و با نگاهی انقلابی‌تر برخورد شود تا مانع از هرگونه سوء استفاده و درشت‌گویی از سوی غرب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا