آقای روحانی بعد از نیویورک سری هم به قطب صنعت کشور بزنید

بصیر، بیش از سه هزار واحد صنعتی استان مرکزی این روزها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند به طوری که هم اکنون این واحدها با ۴۰ درصد از ظرفیت خود مشغول تولید هستند.

استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری این هفته استان با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت های خوبی در بخش صنعت است گفت: متاسفانه هم اکنون صنعت استان با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند.

زمانی قمی اظهار کرد: نسخه پیشنهادی در این شرایط پر کردن ظرفیت های خالی صنعت استان است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل ظرفیت های صنعتی استان می توان اشتغال خوبی را در استان ایجاد کرد افزود: در این راستا لازم است کمک هایی از سوی مسئولین کشوری گرفته شود.

منوچهر توسطی رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با اشاره به تعطیلی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در کشور گفت: اثر تحریم ها و فشارهای ناشی از سیاست های غلط اقتصادی ۳ هزار واحد صنعتی و تولیدی استان مرکزی را نیز دچار مشکلات جدی کرده و در صورت عدم رفع موانع موجود این واحدها در معرض تعطیلی قرار می گیرند.

نایب رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت کشور با اشاره به اینکه در خط مقدم این جبهه فعالان اقتصادی به عنوان سربازان اقتصادی بیشترین لطمات را دیدند اظهار کرد: آنچه بیش از تحریم ها به صنایع تولیدی آسیب وارد کرد سیاست های غلط اقتصادی در دولتهای گذشته و ادامه روند آن در دولت کنونی است.

واردات،نبود تسهیلات،کمبود نقدینگی،عدم حمایت از تولیدکنندگان،نقایص قانونی و…از جمله مشکلاتی است که این واحدها با آن مواجه اند.

استان مرکزی به عنوان یک قطب مهم صنعتی در کشور می تواند علاوه بر رفع بسیاری از نیازهای داخلی ،در حوزه صادرات نیز راهگشای اقتصاد بیمار کشورمان باشد و با استفاده از تمام توان تولید حتی معضل بیکاری در استان و استانهای همجوار را نیز حل کند البته اگر سیاستگذاری های مناسب و حمایت های لازم از آن انجام شود.

با وجود ظرفیت های فوق العاده در کشور و با همه این مشکلاتی که واحدهای صنعتی استان با آن مواجه هستند رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل در جمع سرمایه داران امریکایی آن هم بعد از سفرهای مکرر هیات های اقتصادی اروپایی به ایران، به شرکت ها و سرمایه گذاران آمریکایی چراغ سبز حضور در ایران را نشان داده است.

این در حالیست که بسیاری از سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی با اندک حمایتی می توانند شکوفایی اقتصادی ایران را با تکیه بر توان و تولید داخلی رقم زنند.

اکنون که واحدهای صنعتی کشور و خصوصا استان مرکزی با آن مواجه هستند بهتر نیست با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی داخل چشم از نگاه خارج برداریم  و به منابع داخلی چشم بدوزیم.

یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی در عرصه کشاورزی در استان مرکزی قرار دارد که این روزها همین سیاستها سبب کاهش تولید و اخراج کارکنان آن شده است.

شرکت کمباین سازی اراک با در اختیار داشتن بیش از ۹۰ درصد بازار فروش کمباین های سبک، سنگین و نیمه سنگین و ۹۵ درصد بازار فروش بیلر در ایران در روزهای اخیر اقدام به اخراج بخشی از کارگران خود کرده است به طوری که در روزهای اخیر شاهد تجمع کارگران آن در مقابل استانداری مرکزی بوده ایم.

یکی از کارگران بیکار شده کمباین سازی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب، گفت: شرکت کمباین سازی اراک در اقدامی ۲۵۰ نفر از کارگران خود را اخراج کرده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از این کارگرانی را که شرکت کمباین سازی اراک اخراج کرده بیش از ۱۰ سال سابقه کار در این شرکت دارند.

این کارگر اخراج شده کمباین سازی در حالی که با ناراحتی تمام در حال صحبت کردن بود ادامه داد: همه ما کارگران جوانی خودمان را در این شرکت گذاشتیم چرا باید با این روش با ما برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت حدود ۶۰۰ نفر پرسنل دارد ادامه داد: برخی از کارگران این شرکت چندین بار اخراج شده اند.

کارگر اخراج شده کمباین سازی اراک با اشاره به اینکه شرکت سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته است بیان کرد: شرکت کمباین سازی اراک سال گذشته ۶۰۰ دستگاه کمباین های سبک، سنگین و نیمه سنگین و بیلر تولید داشته است و طی این مدت سفارش های خوبی را هم از داخل کشور و حتی خارج از کشور داشته است.

وی غیر بومی بودن مدیرعامل و سهامداران شرکت را از دلایل برکناری کارگران عنوان کرد و افزود: مدیر عامل شرکت بیش از یک ماه است که به شرکت مراجعه نکرده است.

شرکت کمباین سازی ایران واقع در کیلومتر ۴ جاده اراک – تهران در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است.

این شرکت در سال ۱۳۴۸ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال های ۱۳۴۹ و ۱۳۶۱ به ترتیب به شرکت ایران جان دیر و سپس به شرکت کمباین سازی ایران تغییر نام پیدا کرد و از اواخر سال ۷۰ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا