بصیر/

فقیه محقق سیفی‌مازندرانی؛ نماد جهاد علمی و عملی مازندران/تصاویر

بصیر، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی‌مازندرانی سال ۱۳۳۵ در شهرستان فریدونکنار متولد شد و در سال ۱۳۵۱ تحصیل در مدرسه صدر بابل را آغاز کرد. شوق فراوان برای کسب علم موجب شد بعد از گذشت یک‌سال به قم عزیمت کند تا در ادامه کسب علم از اساتیدی همچون آیت‌الله واعظی‌قائنی، لنگرودی و ستوده بهرمند شود.

بعد از گذراندن دروس مقدماتی، سطوح متوسطه و عالی، برای کسب دروس خارج از محضر آیات عظام میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی و شیخ جواد تبریزی بهره‌مند شد، در همان مدت هم تدریس را برای دروس مقدماتی حوزه آغاز و از سال ۷۳ مشغول تدریس خارج فقه و اصول شد.

ay1

یکی از شاخص‌های آیت‌الله سیفی مازندرانی دفاع تمام قد ایشان از نظام اسلامی و جایگاه ولایت است و نباید ناگفته گذارد که این تفکر ناب اعتقادی نه تنها از کنکاش علمی، بلکه با مبارزات فراوان در قبل از انقلاب و حوادث بعد از آن، برای معظم‌له حاصل شده است.

آیت‌الله سیفی، نزد علما و متفکران به عنوان نماد علم و عمل شناخته می‌شود، زیرا زمانی که دشمن به خاک ایران حمله ور شد، ایشان کلاس‌های درس خود را به جبهه‌ها انتقال داد و حتی در نبرد غرب کشور به درجه جانبازی از ناحیه چشم نائل شد.

ay3

درجه علمی استاد سیفی بر کسی پوشیده نیست چنانکه در زمینه‌های مختلف علمی همچون: کلام، تفسیر، فقه، رجال و درایه بیش از ۵۰ عنوان کتاب شاخص به تحریر درآورد که همگی از منابع تدریس در حوزه‌های علمیه سطح کشور به‌شمار می‌آیند.

تربیت فرزندانی فاضل و متعهد و شاگردانی ساعی و اهل فضیلت، از کارنامه‌های درخشان آیت‌الله سیفی است که پس از سال‌ها تلاش خالصانه و پرثمر، مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان فقیه مجاهد یاد فرمودند.

ay4
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا