مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

عملیات بیت اسپری بر روی ۴۱۱۰ اصله درخت انجام شد

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای و عملیات بیت اسپری علیه این آفت در باغ‌های شهرستان فریدونکنار اجرا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت کنترل آفات خسارتزای باغ‌ها به ویژه مگس میوه مدیترانه‌ای که به محصولات متنوع به ویژه مرکبات خسارت وارد کرده و موجب کاهش بازارپسندی آن می‌شود، ردیابی و مبارزه با این آفت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات ردیابی این آفت را در سطح ۲۰۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان و همچنین عملیات بیت اسپری علیه این آفت را بر روی ۴۱۱۰ اصله درخت اجرا کرد.

رزاقی افزود: همچنین ۱۸۶ لیتر پروتئین هیدرولیزات، نیز میان باغ‌داران شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه ستاد شهرستانی شیوه‌نامه و ساماندهی مراکز جهادکشاورزی فریدونکنار اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال ۹۴ برگزاری جشنواره ملی خوشه‌های زرین، جشن خرمن، مراسم نخستین برداشت برنج کشور، برگزاری سایت‌های الگویی برنج و طیور بومی، راه اندازی ۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و پیشرفت مناسب فعالیت‌های آموزشی بخش زنان روستایی صورت پذیرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا