مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد:

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۷۱ مدرسه فریدونکنار

IMG_4133

بصیر، سیدعظیم اسماعیل‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس فریدونکنار با شرکت پر شور دانش‌آموزان برگزار شد.

وی در خصوص اهداف اصلی این طرح خاطرنشان کرد: از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین برنامه‌ها در نظام تعلیم و تربیت کشور، ایجاد فرصت حضور با نشاط و شاداب دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان فعال در مدارس تلاش دارند تا با جلب همکاری و هم‌فکری تمامی دانش‌آموزان با هدف تکریم شخصیت، زمینه مشارکت جدی را به‌ وجود آورند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی برای تقویت تعلیم و تربیت اسلامی و واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان پایه‌گذاری شده است، گفت: شوراهای دانش‌آموزی بهترین جایگاه بروز و ظهور اندیشه‌های ناب و استعداد‌های بالقوه است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار تشکیل شوراهای دانش‌آموزی در مدارس را زمینه‌ساز حضور فعال دانش‌آموزان در فرآیند تصمیم‌گیری دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل شوراهای دانش‌آموزی، مدیران و مسئولان آموزشی و پرورشی با حفظ جایگاه و مسئولیت خود به جای پرداختن مستقیم به تمامی امور به عنوان هادی و راهنما بسیاری از فعالیت‌ها را به دانش‌آموزان واگذار می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این واگذاری اختیارات سبب جذب اعتماد و مسئولیت‌پذیری بیشتر و ظهور فعالیت دانش‌آموزان شده و زمینه مشارکت و تعامل هرچه بیشتر آنان را برای دخالت موثر در سرنوشت خودشان را مهیا می‌کند.

اسماعیل زاده  با بیان اینکه این انتخابات رشد فردی و شخصیت اجتماعی دانش‌آموزان را موجب می‌شود، گفت: دانش‌آموزان با مشارکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، چگونگی تعامل در جامعه به منظور رشد شخصیتی، فردی و اجتماعی را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۷۱ مدرسه شهرستان فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: در این انتخابات دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بعد شرکت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ دانش‌آموز به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس فریدونکنار انتخاب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا