از دیدارهای خصوصی با مراجع تا حضور در جلسه جامعه مدرسین

بصیر، رییس مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه و جمعه گذشته با سفر به قم با مراجع عظام تقلید و تعدادی از علما ، بزرگان و مدیران استانی دیدار کرد.

سفر رییس مجلس شورای اسلامی علاوه بر سر زدن به حوزه انتخاباتی خود می‌تواند حاوی پیام‌های مختلفی باشد آن هم در فاصله کمتر از چند هفته بعد از تصویب برجام در مجلس که سروصدای زیادی در فضای سیاسی کشور ایجاد کرد.

علی لاریجانی صبح روز پنج‌شنبه در اولین دیدار خود در بیت آیت‌الله مؤمن حضور یافت و با وی دیدار کرد و در ادامه با حجت‌الاسلام رفیعی دیدار کرد.

وی سپس در ادامه دیدارهای خصوصی‌اش با آیت‌الله یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با مراجع عظام تقلید

رییس مجلس شورای اسلامی عصر روز پنج‌شنبه با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرد.

علی لاریجانی در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد اخیر مجلس گفت: طرح جدیدی در مورد انتخابات در مجلس مطرح بود؛ همچنین بررسی برجام را در دستور کار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای برجام، هم ایران و هم طرف غربی اقداماتی انجام دادند، افزود: اروپا و آمریکا در خصوص لغو تحریم‌ها احکامی صادر کردند و زمان اجرایی آن منوط به ارائه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدامات ایران است که پس از ارائه گزارش آژانس، تحریم‌ها لغو خواهد شد.

لاریجانی بابیان اینکه اجرای برجام باید به‌طور مستمر زیر ذره‌بین باشد گفت: طرف غربی برای لغو تحریم‌ها باید ضوابطی را تدوین کند ولی در کل مراحل اصلی برجام انجام‌شده است.

رییس مجلس عصر روز پنج‌شنبه با آیات عظام وحید خراسانی و نوری همدانی دیدار کرد.

جمعه، روز شلوغ لاریجانی در قم

علی لاریجانی صبح روز جمعه در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی، به ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور، شرایط منطقه و… پرداخت.

رئیس مجلس در ادامه همچنین با حضور در منزل آیت‌الله حسینی بوشهری با مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم قم در خانه ملت همچنین با آیت‌الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضور لاریجانی در جلسه هیئت‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

لاریجانی عصر روز جمعه با حضور در جلسه هیئت‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توضیحاتی درباره روند کار پرونده هسته‌ای ارائه کرد و سپس به طرح مباحثی در مورد وضعیت و شرایط قم پرداخت.

علی لاریجانی در خصوص موضوعات مطرح‌شده در جلسه عصر جمعه با هیئت‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بابیان اینکه چنین جلساتی هرچند وقت یک‌بار برگزار می‌شود، گفت: در جلسه امروز در مورد پرونده هسته‌ای و مسائل منطقه بحث و همچنین گزارشی در مورد وضعیت استان قم ارائه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد مسائل منطقه‌ای به ویژه موضوع سوریه و اقداماتی که اکنون انجام می‌شود و راه‌حل‌های سیاسی که دنبال می‌کنیم نیز بحث و گفت‌وگو شد.

وی اظهار کرد: در مورد مسئله هسته‌ای و روند کار و درنهایت اینکه در کشور چگونه تصمیم‌گیری شد و اکنون پس از تصویب در مجلس چه مسیری را طی خواهد کرد، توضیحاتی در این جلسه ارائه شد.

لاریجانی ادامه داد: همچنین در مورد کیفیت کار و اینکه چگونه مسائل دنبال خواهد شد، بحث شد و جلسه خوب و پرثمری بود.

حضور در منزل آیت‌الله مؤید قمی و دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی و صادقی استاندار قم از دیگر برنامه‌های لاریجانی در روز جمعه بود.

جان باختن بیش از ۷ هزار نفر در فاجعه منا

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل آیت‌الله مؤیدی قمی مفسر قرآن و استاد اخلاق که در فاجعه تأسف‌بار منا جان خود را از دست داده است، با خانواده آن مرحوم دیدار کرد و درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفت.

رئیس قوه مقننه بابیان اینکه عربستان در ایجاد این حادثه، مقصر است و بعدازآن نیز بسیار بد عمل کرد، بیان داشت: باید برای کشف حقیقت مسیر را طی کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی درباره وضعیت رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان نیز گفت: آقای رکن‌آبادی را به بیمارستان منتقل کردند که عربستان این موضوع را رد کرد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه عربستان رفتاری غیرمعقول در موضوع حادثه منا داشت، اضافه کرد: دولت عربستان می‌توانست این حادثه را مدیریت و ساماندهی کند که در این صورت شمار جان‌باختگان بسیار کمتر می‌شد.

وی ادامه داد: سعودی‌ها تا روزهای اخیر شمار کشته‌ها را حدود ۷۰۰ نفر اعلام می‌کردند که معلوم شد، بیش از ۷ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا