یک تن مواد مخدر در آمل سوزانده شد

 

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار ایرنا ، مواد مخدر جمع آوری شده شامل حشیش ، شیشه ، شیره تریاک و دیگر مواد غیردارویی مخدر بود که طی مراسمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی سوزانده شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در این مراسم گفت : در ۱۰ ماه منتهی به ماه تیر امسال بیش از یکهزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی از قاچاقچیان در استان کشف و ضبط شد که ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه قبل بود.

ˈ علیرضا مرادی ˈ افزود : ۲۸ باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر هم در این مدت منهدم و عوامل آنها با تشکیل پرونده تحویل دادگستری شدند.

وی نسبت به کاهش سن اعتیاد در جامعه هشدار داد و گفت : یکی از نگرانی ها در این زمینه تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از وجود بیش از ۸۰ منطقه آلوده در شهرهای استان خبر داد و افزود : تاکنون چهار منطقه در شهرهای بهشهر ، نکا ، ساری و قائمشهر پاکسازی شده است.

وی وعده داد که با تدبیر شورای مبارزه با موادمخدر مازندران و همکاری فرمانداری ها ، مناطق آلوده و تهدیدزا در استان در آینده پاکسازی شود.

مرادی به فعالیت ۴۵۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد در شهرهای مازندران اشاره کرد و گفت : علاوه بر این ۷۰ مرکز بستری هم برای بازگشت معتادان به جامعه در استان فعال است.

وی مبارزه با مواد مخدر و پدیده اعتیاد را نیازمند فرهنگ سازی و توجه ویژه خانواده ها دانست و افزود : استان مازندران تاکنون برای مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان ۸۵ شهید تقدیم کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت : هرگونه فعالیت در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مقابله با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر در شرایط کنونی یک تکلیف و وظیفه اجتماعی است و نیاز به بخشنامه و ابلاغیه ندارد.

بیست و ششم ماه ژوئن برابر با پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام دارد.ک/۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا