اولویت شما پوشاک داخلی است یا وارداتی؟

بصیر،

دربازارپوشاک کشورچه می گذرد؟ اولویت شما پوشاک داخلی است یا وارداتی؟ آیا به راحتی می توان پوشاک تولید داخل را تهیه کرد؟  واردات  چه تاثیری بر صنعت نساجی و بازار پوشاک کشور داشته است؟ دراین باره گفتگو می کنم با آقای محمد جواد صدق آمیز- مدیر مرکزپژوهش های اتحادیه تولید وصادرات پوشاک و خانم گلنارنصراللهی – مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت و آقای حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این گفتگو با ما همراه هستن.

آقای صدق آمیز: البته در کشور ما آمار دقیق در مورد واردات و تولیدات پوشاک نداریم در این حوزه آمارهای  متفاوتی وجود دارد طبق این آمار ها نزدیک به ۲/۳ پوشاک ما وارداتی است و ۱/۳ تولید داخلی است. صرفه نداشتن تولید داخلی  و نداشتن برنامه ریزی  دقیق در کشور  باعث ورود پوشاک خارجی در بازار است.

خانم نصراللهی: همون طورکه آقای صدق آمیز فرمودند آماردقیقی ازتولید و واردات پوشاک نداریم اما آمارهای ما با آمارهای  که آقای صدق آمیزفرمودند متفاوت است طبق آمارهای ما نزدیک به ۶۰ درصد پوشاک داخلی تولید داخل است. این رو یاد آور می شوم که بخش از پوشاکی که در داخل تولید می شود با مارک های خارجی به فرش می رسد.

آقای حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: صنایع نساجی در گذشته فعالیت خوبی داشت و نیازهای داخلی رو تامین می کرد اما رفته رفته صنایع نساجی مانند صنایع نساجی قائم شهر به علت عدم رسیدگی دچار مشکل شد و اتفاقی که افتاده این است که صنایع نساجی ما در حوزه خورد دچار مشکل شد. قاچاق پارچه ، لباس این ها را نمی شود نادیده گرفت درعدم موفقیت صنایع نساجی در داخل کشور.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا