هشدار سازمان هواشناسی برای افت شدید دما/ هوا تا ۱۵ درجه سردتر می شود

بصیر ،در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است؛ پیرو اخطاریه شماره ۳۹ روز جمعه ۹۴/۰۸/۰۸ به اطلاع می رساند که از امشب و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با تقویت بیشتر جریانهای شمالی و ریزش هوای سرد، کاهش دما در نیمه شمالی کشور حدود ۵ تا ۱۰ درجه و در شمال شرق کشور حدود ۸ تا ۱۲ درجه برآورد می شود. به همین دلیل بکارگیری سازوکار و اقدامات لازم در مصرف حاملهای انرژی در مناطق یاد شده توصیه می شود.

البته احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر، از کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور و بارش برف و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داده است.

روز جمعه سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره ۳۹ نوشت: با کاهش ابرناکی از غرب دمای هوا امشب (جمعه) در استانهای غرب کشور، در مرکز از اواخر شنبه و در شمال شرق از اواخر یکشنبه افت قابل توجه دما بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور درباره بارندگی هم گفته است: روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت فعالیت سامانه در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کاسته می‌شود ولی درسواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق برخی مناطق مرکزی و شرق و جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال غرب کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

آفتاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا