آقای نماینده! دیده شدن به چه قیمت؟!

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، برخی اوقات انسان مطالبی را از بعضی از افراد و اشخاص می شنود که باور آن کمی دشوار به نظر می رسد.مطالبی که در آن چیزی به نام منطق نمی توان یافت که البته اگر در آن  منطقی وجود می داشت که دیگر باور آن نه تنها دشوار تلقی نمشد  بلکه خیلی هم باور پدیر بود. متاسفانه هر چه انسان دقیق تر در این دست از مطالب غور می کند بیشتر به عقلانی و منطقی نبودن آن پی می برد.

از سوی دیگر این اظهارات عجیب و غریب! می تواند تصویر جدیدتری از متکلم ارائه دهد. تصویری که بعضا می تواند با چهره دیروزی وی متفاوت باشد. تفاوتی که در برخی اوقات به تضاد و تقابل با چهره پیشین تبدیل خواهد شد.

اخیرا خبری از اظهارات جدید یکی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی پیرامون توقیف روزنامه هتاک آسمان منتشر گردید که بسیار تعجب برانگیز است. اظهاراتی که جای تاسف فراوان دارد.

نماینده مذکور بدون آن که بداند چه می گوید در ارتباط با توقیف  روزنامه هتاک آسمان اظهار تاسف کرده و آن را عملی شایسته نمی داند! عجیب تر آن که این نماینده موضوع مخالفت با نص صریح قرآن توسط این روزنامه را مشکلی ساده می خواند که با جلسه ای در داخل روزنامه قابل حل است!

واقعا اگر همه نظرات این نماینده این گونه ای باشد انصافا باید برای او نگران بود. شاید این نماینده به جهت اقتضائات سنی از واکنش دهه شصت عبد صالح خدا حضرت روح الله در برابر دقیقا همین هتاکی مطلع نباشد لازم است تاریخ انقلاب اسلامی را به دقت مطالعه کند تا بنگرد که امام عظیم الشان در مورد هتاکی از نظر این نماینده یک مشکل ساده ، حکم ارتداد را داد آنوقت جناب نماینده مثلا روشنفکر در دام بازی های سیاسی جماعتی … قرار گرفته و حنما نادانسته و ناخواسته جملاتی را بر زبان راند که جای تاثر فراوان دارد.جملاتی که واقعا جای نگرانی عمیق داردو بهرتقدیر در همین ارتباط به نظر می رسد می توان نکات زیر را بیان نمود.

۱_برخی از نمایندگان خصوصا کسانی که برای اولین بار پا در صحن مجلس می گذارند اگر هوشمندی و هوشیاری  خود را حفظ نکنند قطعا صید کسانی خواهند شد که تنها هدف آنان از ارتباط گیری با نمایندگان جدیدالورود ، تقویت سلایق باندی و گروهی آنهاست.

اگرچه اکثر نمایندگان هوشمندی خود را در مواجهه با چنین پیشنهاداتی حفظ می کنند اما گاهی اوقات عده قلیل هم یافت می شوند که واقعا از سر حسن ظن و نیز در برخی مواقع نادانسته و ناخواسته در مسیر اهداف لابی گری های گروهی و جناحی صرف قرار می گیرند. نماینده مجلس دارای شان فوق العاده با اهمیت نظارتی و قانون گذاری است .

اقتضائات چنین شانی این است که فرد خود را به میزانی از هوشمندی برساند که به راحتی نتوان از او سوء استفاده کرد که قطعا با چنین هوشمندی ، آنگاه نتیجه حرکات و سکنات لسانی و عملی فرد، تنها در سبد اسلام و انقلاب قرار خواهد گرفت و نماینده را به عاقبتی بسیار خوش در دنیا و عقبی خواهد رساند.

۲_ رسانه ها در جهان امروز نقش بسیار تعیین کننده ای در معادلات مختلف دارند. این نقش آنچنان برجسته و ویژه است که شاید هیچ  رویدادی را نتوان یافت که در آن اثری از یک رسانه نباشد. اثری که در برخی اوقات کاملا بر اساس یک طراحی تشکیلاتی عمیق و البته دقیق است. بدون تردید نمایندگان مجلس به جهت جایگاه حقوقی مهم شان بسیار مورد توجه رسانه ها هستند. از سوی دیگر در برخی اوقات جرایدی یافت می شوند که با زلف های برخی گروه ها و جریانات جناحی گره سنگینی!خورده اند.

این نوع جراید استراتژی حرکتی خود را در چارچوب اهداف گروه ها تعریف و تنظیم کرده و از تمام تلاش رسانه ای خود برای تحقق دغدغه های جناحی بهره گرفته و می گیرند. این نوع رسانه ها فضا را ابراز نظر نمایندگان کاملا فراهم نموده و گاها برای ترغیب نمایندگان به اظهار نظرهای شاذ! به بزرگ نمائی از نمایندگان هم دست می زنند.

آنان با تعریف و تمجیدهای به دور از واقعیت از برخی نمایندگان سعی می کنند که آنان را در شرایطی قرار دهند تا ماهی مراد خود را صید کنند. یکی از شیوهای نخ نمای این نوع رسانه ها این است که نمایندگان را با برخی نماینده شهره مقایسه کرده و او را به سوی اتخاذ مواضعی همچون مواضع شخص مشهور ترغیب و تشویق می نمایند چنانچه به یکی از نمایندگان مازندران چنین القا نمودند که مثلا شما علی مطهری مازندران هستی!!!

ای کاش این نماینده به این جماعت می گفت مگر این فرد کیست که  مثل او شوم؟! ای کاش این نماینده اجازه نمی داد او را با آن نماینده مقایسه کنند و بعد هم از ورای این قیاس ، جناب نماینده مازندرانی را به اظهاراتی دور از منطق سوق دهند..

ای کاش این نماینده چنان رسانه ها را از این قیاس نهی توام با تاکید می کرد تا اینگونه القا نمی شد که این نماینده جدیدالورود به دنبال کسب شهرت  حال به هر وسیله  ای است! ای کاش این نماینده به مثل پدر علی مطهری عمل می کرد و یا به مثل مرحوم پدر خودش که برای دفاع از اسلام و انقلاب تلاش می کرد!

ای کاش این نماینده محترم قدر خود را با مقایسه دیگری خرج نمی کرد.!  توصیه خیرخواهانه و برادرانه به این نماینده محترم آن است که اسیر جوسازی ها و تشویق های دروغین یک رسانه مدعی اصلاح طلب نشود. این رسانه با استقبال فراوان از جمله نماینده مذکور، در حالی که تصویر امام را بر ابتدا صفحه خود می زند اما جمله ای که مغایر با نظر امام است را در صفحه اول خود کار می کند.

محض اطلاع نماینده محترم عرض می شود که اگر می خواهید این نوع رسانه ها را بشناسید به جمله قریب به این تعبیر ابراهیم حاتمی کیا کارگردان نامدار کشورمان باید توجه نمود که برخی ها در هر شرایط و در هر دولتی حی و حاضر بوده و الاف و الوف شان همیشه فراهم است. آنان  هیچ وقت چهره حقیقی خود را نشان نمی دهند و همیشه ایام هم خوش به حالشان است!

و سخن آخر این که جناب نماینده، برادر محترم؛ اندکی به آنچه گفته اید و می گوید فکر کنید اگر واقعا در مسیر فلاح و رستگاری دنیا و عقبی تان است حتما ادامه دهید اما اگر در خلاف جهت است اندکی تردید به خود راه ندهید و هر چه زودتر آن را تصحیح کنید و بدانید که همین جماعتی که امروز برای شما سوت و کف می زنند قطعاو حتما فقط و فقط برای آن است که آنان شما را برای اهداف دنیائی و باندی خود می خو.اهند و بس.

شکرالله رضازاده شرمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا