بمباران۲۳ مرکز بهداشتی یمن/مانع‌تراشی برای ورود کمکهای پزشکی

بصیر، “تمیم الشامی” سخنگوی وزارت بهداشت یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین از وضع فاجعه‌بار بهداشتی و کمبود شدید مواد دارویی و پزشکی اساسی به‌سبب ادامه مانع تراشی متجاوزان سعودی در برابر ورود کمکهای بشردوستانه ابراز نگرانی کرد.

وی خاطرنشان کرد بیشتر مواد امدادرسانی و پزشکی که مربوط به بخشهای اورژانس است، در حال تمام شدن است.

به‌گفته وی، کمکهایی قرار بود از خارج وارد یمن شود، اما (سعودی‌ها) مانع ورود این کمکها شدند که این اقدام خلاف قوانین بین المللی است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مانع تراشی در برابر ورود کمکهای بشردوستانه ایران به یمن، اقدامی کینه توزانه است.

تمیم الشامی در ادامه تصریح کرد حملات جنگنده‌های سعودی، ۲۳ مرکز بهداشتی از جمله ۱۰ بیمارستان را هدف قرار داده است.

وزارت آموزش یمن هم اعلام کرد بیش از ۲۰ مدرسه در حملات جنگنده‌های سعودی، آسیب دیده است.
حمله جنگنده های سعودی به باند فرودگاه
در پی حمله هوایی جنگنده های سعودی به فرودگاههای صَنعا و حُدیده ، خطوط هوایی یمن خسارت فراوانی متحمل شد و به این ترتیب آل سعود آخرین حلقه محاصره را بر مردم بی دفاع یمن تکمیل کرد. عربستان با ویران کردن کردن باند پروازها و بمباران هواپیماها عملا راه امدادرسانی به یمنی ها را بست.

عبدالله الحوثی کاردار وزیر دادگستری یمن می گوید: حمله جنگنده های سعودی به باند فرودگاه با هدف جلوگیری از ورود کمکهای بشر دوستانه به مردم یمن نشان می دهد آل سعود دشمن بشریت است.

کارشناسان بر این باورند که حمله عربستان به فرودگاههای صنعا و حدیده ناقض توافقات قبلی در زمینه ارسال کمک به مردم این کشور است و با طرح سازمان ملل مبنی بر ضرورت شکست محاصره یمن منافات دارد.

محمد یاسین یکی از فعالان سیاسی هم می گوید: هدف عربستان از حمله به فرودگاههای غیر نظامی یمن ، تکمیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی و به زانو در آوردن ملت یمن است. آل سعود با این حملات وحشیانه می خواهد یمن را با فاجعه انسانی روبرو کند.

منابع رسمی، مردم و فعالان سیاسی در یمن ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در این کشور و تاکید بر مقاومت، از جامعه جهانی خواستند تجاوز عربستان به یمن و کشتار هزاران انسان و تخریب مراکز زیر بنایی را مهار کند.

گروههای سوسیالیست و ناصری و همه احزاب تجاوز عربستان به یمن را محکوم می کنند، هیچ کس این جنایات را جز خائنان این کشور که اکنون در کاخ پادشاه عربستان بسر می برند تایید نمی کند.
 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا