مدیراجرایی شرکت راهبران بندر فریدونکنار مطرح کرد:

لایروبی بندر فریدونکنار از سوی شرکت خصوصی راهبران

DSC_0821

بصیر، هادی شفیعیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: به دلیل پسروی آب دریا و رسوب‌گذاری حوضچه بندر فریدونکنار، آب‌خور کشتی‌ها در این بندر پائین آمد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته از سوی دکتر احمدی رئیس هیئت مدیره و مهندس امامی‌فر مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اداره‌کل بنادر و کشتیرانی مازندران، قراردی بیش از ۲ میلیارد تومان منعتقد شد تا لایروبی این بندر برای پهلوگیری کشتی‌هایی با آب خور بالا و تناژ زیاد انجام شود.

مدیر اجرایی شرکت راهبران بندر فریدونکنار خاطرنشان کرد: لایروبی بندر فریدونکنار حدود چهار ماه به طول می‌انجامد تا به میزان آب‌خور مورد نیاز برای تمام کشتی‌هایی که در شما ایران می‌تواند پهلو بگیرد، برسد.

شفیعیان اظهار کرد: تمام زیرساخت‌ها برای لایروبی فراهم است اما بندر فریدونکنار به دلیل خصوصی بودن لایروب شخصی ندارد در حالیکه بنادر دولتی از آن برخوردارند.

وی افزود: به همین دلیل باید برای لایروبی این بندر با ارگان‌های دولتی قراردادهایی تنظیم کنیم.

DSC_0789

مدیر اجرایی شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اشاره به اینکه برای فاز یک این لایروبی مبلغ ۲ میلیارد تومان قرار داد بستیم و این عمل باید هر ۶ ماه یکبار اتفاق بیفتد، گفت: این لایروب به صورت سطلی عمل می‌کند یعنی در داخل حوضچه ماسه‌ها را جمع‌آوری و در مکان‌هایی که در دریا مشخص است تخلیه صورت می‌گیرد.

شفیعیان افزود: با حمایت‌های آقایان احمدی و امامی‌فر لایروب بیل و باج در سطح حوضچه از دو ماه گذشته آغاز شده که حدود ۲ هزار مترمکعب شن و ماسه بالا داده است اما مشکل خروجی داریم و امیدواریم مسئولان مجوز انتقال و خروج آن داده شود.

وی با تاکید بر اینکه لایروبی در رونق اقتصادی بسیار مهم است، گفت: بندری فعال است که در آن کشتی پهلو بگیرد و اگر لایروبی مناسب انجام نشود و آب خور مجاز نداشته باشیم درآمدی برای آن بندر، شهرستان، استان و کشور ایجاد نمی‌شود.

مدیر اجرایی شرکت راهبران بندر فریدونکنار از حمایت‌های دکتر احمدی رئیس هیئت مدیره، مهندس امامی‌فر مدیرعامل شرکت راهبران و اعضای هیئت مدیره این شرکت برای شکوفا شدن بندر فریدنکنار تشکر کرد و گفت: از پیگیری‌های حجت‌الاسلام جلالی امام‌جمعه، مهرداد ابراهیمی سرپرست فرمانداری فریدونکنار برای پیگیری حضور لایروب در این بندر تشکر می‌کنم.

DSC_0856

شفیعیان همچنین با تشکر از همکاری تاتینا مدیر کل محترم سازمان بنادر و کشتیرانی استان مازندران به دلیل اعزام این تیم لایروب به بندر فریدونکنار، خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از زحمات ریاست بندر و گمرک به دلیل هماهنگی و همکاری صورت گرفته تشکر کنم.

وی در پایان تاکید کرد: با این لایروبی‌های صورت گرفته و با تردد کشتی و تخلیه بار و همچنین با تردد کامیون‌ها، موجب افزایش پرداخت عوارض قابل توجهی به شهرداری و وزارت ترابری می‌شود که این امر عمران، آبادانی و شکوفایی فریدونکنار را به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا