فهرست کالا های تحریم شده ترکیه توسط روسیه

بصیر ،فهرست کالاهای وارداتی ترکیه مشمول تحریم های روسیه امروز (سه شنبه) پس از تایید شدن از طرف «دمیتری مدودیف» نخست وزیر این کشور در پایگاه اینترنتی ویژه دولت روسیه منتشر شد.
در فهرست کالاهای ترکیه مشمول تحریم های روسیه، میوه جات و صیفی جات، گوشت منجمد مرغ و بوقلمون و فرآورده های آن و نمک گنجانده شده است.
دولت روسیه یادآورشده است: ورود این کالاها از ترکیه به روسیه برای استفاده شخصی افراد بلامانع خواهد بود.
این تحریم ها از اول ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ اعتبار خواهد یافت.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز شنبه قانون تحریم ترکیه با عنوان قانون «تامین امنیت ملی روسیه و اعمال تدابیر اقتصادی ویژه در مورد ترکیه» را امضا کرد.
بر اساس این قانون بطور موقت واردات اقلامی از کالاها از ترکیه منع می شود و فقط کالاهایی که برای استفاده شخصی وارد خواهد شد مشمول این تحریم قرار نمی گیرد.
شرکت های گردشگری موظف شده اند براساس قانون جدید از اعزام گردشگران روس به ترکیه خودداری کرده و کارفرمایان روس هم از اول ماه ژانویه سال آینده حق بکار گرفتن شهروندان ترکیه را نخواهند داشت.
دولت روسیه هم موظف شده است کنترل بر وسایل حمل و نقل ترکیه را به منظور تامین امنیت عمومی روسیه تشدید کند.
این قانون در رابطه با سرنگونی هواپیمای روسی سوخو ۲۴ توسط ترکیه وضع شده است.
جنگنده روسی «سوخو-۲۴» روز سه شنبه در منطقه ای مرزی در سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه سرنگون شد و به گفته «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه هواپیما با یک موشک هوا به هوا سرنگون شده است. این حادثه روابط روسیه و ترکیه را به تیرگی کشانده است.

بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا