برخلاف صدور مجوز سخنرانی برای مجرمین امنیتی؛

دانشگاه رازی برگزاری چهار کرسی آزاد اندیشی بسیج دانشجویی را ممنوع کرد/ دلیل نگاه امنیتی دولت به دانشگاه ها چیست؟

بصیر ،از روزهای ابتدایی دولت یازدهم همواره شاهد بروز و نمود نقض شعارهای فضای باز نقد و نگاه یکسان به جریان های سیاسی در کشور بوده ایم.

این رویه با عصبانیت های پیاپی شخص رئیس جمهور خطاب به منتقدین بروز و نمود بیشتری داشته است، عصبانیت هایی که با استفاده از واژه های تندی مانند بی سواد، بی شناسنامه، پلیس مخفی و … خطاب به منتقدین همراه بوده است.

این رویکرد در شرایطی تعجب بر انگیز تر می شود که دولت امکانات، رسانه ها و مجوز همایش و سخنرانی را یکجا در اختیار کسانی قرار می دهد که از محکومین توطئه علیه کشور و مردم هستند اما در مقابل، جریان های انقلابی و حتی مسئولین منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی مجوز سخنرانی نمی گیرند.

نمونه بارز این رویه در ندادن اجازه به عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس برای ورود به دانشگاه آزاد کرمانشاه، در مقابل اعطای مجوز سخنرانی به یک زندان رفته به جرم فعالیت در راستای براندازی نظام در دانشگاه یاسوج است.

این دوگانگی نا مبارک روز سه شنبه هفته جاری در دانشگاه رازی کرمانشاه نیز اتفاق افتاد…

در حالی که فیلم آمریکا ستای “حرامزاده های بیشرف” در روز آمریکا ستیزی (۱۳ آبان) در دانشگاه رازی مجوز اکران می گیرد، مسئولین این دانشگاه در اقدامی عجیب با مجوز چهار کرسی آزاد اندیشی بسیج دانشجویی مخالفت کردند.

مسئولین فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه در پاسخ به درخواست تجدید نظر خواهی بسیج دانشجویی دانشگاه، احتمال اهانت به رئیس دانشگاه را دلیل مخالفت با کرسی های آزاد اندیشی اعلام کرده اند!!

ایجاد جو امنیتی و خفقان برای تشکل های دانشجویی البته اتفاق تازه ای در دولت دکتر روحانی نیست.

دولت یازدهم با شعار اعتدال چندی پیش نمایشگاه مطبوعات را نیز بدون حضور رسانه های منتقد برگزار کرد و جوایز را به رسانه های نزدیک به دولت تقدیم کرد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا