صحنه دیده‌شدن اوج و حضیض در یک واقعه

لال‌مونی رسانه‌های غربی در برابر یک رخداد تاریخی

بصیر ،چند تن از خبرنگاران بلاغ حاضر در میان زائران اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع)، حضور دلدادگان سالار شهیدان را امسال در قیاس با سال گذشته، بسیار پرشورتر و فراگیرتر می‌دانند و معتقدند که این پدیده شگفت‌انگیز هر سال قوی‌تر و گسترده‌تر از سال قبل برگزار خواهد شد.

شور و شعور مبتنی بر عشق و دلدادگی

معیار غرب، دوگانه با عیارهای بعضاً متعارض شکل گرفته، بدین جهت است که یک حرکتی در جایی بد و در جایی دیگر خوب معرفی می‌شود.

و دیدن صحنه‌هایی که با هیچ زبانی قابل توصیف نیست، شاید برای بسیاری از اصحاب رسانه‌ها و یا اربابان این رسانه‌های غربی قابل هضم و جذب نباشد که پس از ۱۳۷۶ سال از یک واقعه‌ای هر چند فجیع، بتوان چنین ارادت‌ورزی را آنهم نه از یک جمع و جمعیت، که از ۲۷میلیون از ۶۰ کشور شاهد باشند که نه با تهییج دولت‌ها و جریان‌های سیاسی، که این همه جمعیت با همه تنوع قومی و نژادی و ملیتی، خود داوطلبانه و عاشقانه با پذیرش همه دردسرها و سختی‌ها، خطرات و تهدیدات این سفر را و آنهم با پای پیاده به جان بخرند و دل به کوی عشق بسپارند.

قیاس رفتارها در رسانه‌های غربی

معیار غرب، دوگانه با عیارهای بعضاً متعارض شکل گرفته، بدین جهت است که یک حرکتی در جایی بد و در جایی دیگر خوب معرفی می‌شود؛ همچنانکه در بحث تروریسم، غربی‌ها تروریسم خوب و تروریسم بد را از هم جدا می‌کنند و تروریسم دولتی صهیونیست‌ها و خودشان

نظام سلطه حق دارد در مقابل حماسه اربعین،حیات ننگین خود را در خطر ببیند و سعی شبانه‌روزی کند تا بین مسلمانان به بهانه‌های مختلف از جمله شیعه و سنی اختلاف بیاندازد.

را خوب و دفاع فلسطینی‌ها از خود و سرزمین اشغال‌شده‌شان را بد معرفی می‌کنند، در انعکاس خبری نیز، سازماندهی چند تروریست منافق در غرب و تجمع آنها تحت حمایت پلیس را یک خبر جنجالی می‌سازند تا در حوزه انگاره‌سازی علیه انقلاب اسلامی اذهان مردم کشورها را تحت تاثیر منفی از اسلام و انقلاب اسلامی قرار دهند و در حماسه بی‌نظیر اربعین، چنان از کنار این واقعه‌ای که ظرف یک هفته توسط ۲۷ میلیون انسان فداکار خلق شد، بی‌تفاوت عبور می‌کنند که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده و آبی از آب تکان نخورده است.

ندیدن‌ها و نگفتن‌های تعمدی

محمد عباسپور، کارشناس رسانه‌ای، احساسات و انگیزه زائران اربعین را فوق‌العاده مقدس و پرشور و پرشعور توصیف می‌کند و می‌گوید: وجود خیل عظیم جوانان از کشورهای مختلف، که بسیار پرشور و با انرژی مسافت بین نجف تا کربلا را می‌پیمودند و یا افراد مسن اعم از پیرمردان و پیرزنان، که در طول مسیر با خود زمزمه می‌کردند و علی‌الدوام اشک‌شان جاری بود، این واقعیت را به تصویر می‌کشید که نظام سلطه حق دارد حیات ننگین خود را در خطر

علت سکوت تعمدی رسانه‌های غرب در موضوع اربعین امسال را باید در موضوع اسلام‌هراسی و کینه آشتی‌ناپذیرشان از اسلام و انقلاب اسلامی دانست.

ببیند و سعی شبانه‌روزی کند تا بین مسلمانان به بهانه‌های مختلف از جمله شیعه و سنی اختلاف بیاندازد تا انرژی سرنوشت‌ساز آنها را علیه یکدیگر تخلیه کند تا نکند این ظرفیت جهانی در جهت وحدت و انسجام پیش رود که در آن صورت، مرگ ظلم و کفر قطعی خواهد بود.

وی به زیبا بودن حضور ملیت‌های مختلف در اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) اشاره می‌کند و می‌افزاید: در حقانیت الهی و جاودانگی حماسه عاشورا همین بس که واقعاً از ۶۰ کشور اقشار مختلف مردم آمده بودند و بی‌هیچ ادعا و اعتراضی، صمیمانه و محبت‌آمیز با همدیگر برخورد می‌کردند و اهداف سالار شهیدان و کارآمدی روش اباعبدالله (ع) در این مقطع تاریخی را به یکدیگر یادآور می‌شدند.

این زائر اربعین با اظهار اینکه اربعین و حضور ۲۷ میلیون انسان فعال و اهل تلاش، نمایشی از ادب و نظم‌پذیری مسلمانان، که بدون کوچک‌ترین حادثه و درگیری به پایان رسید، است، سکوت رسانه‌های غربی را مهندسی شده دانست و گفت: نه اینکه آنها

بسیاری از زائران حتی کشورهای اروپایی و غربی با دیدن ایرانی‌ها، عکس‌هایی از امام و مقام معظم رهبری را از کوله‌پشتی‌های خود در می‌آوردند و مراتب ارادت و عشق خود به انقلاب اسلامی را ابراز می‌داشتند.

این حماسه را ندیده باشند، که به‌خوبی هم دیدند و هم به تصویر کشیدند، اما علت سکوت تعمدی آنها را باید در موضوع اسلام‌هراسی و کینه آشتی‌ناپذیرشان از اسلام و انقلاب اسلامی دانست.

چگونه می‌توان این بی‌انصافی را باور کرد؟!

اسماعیل حقی، یکی دیگر از اصحاب رسانه مازندران و حاضر در اربعین کربلا، می‌گوید: اینکه معصوم می‌فرماید که اگر مردم مطالب و سخنان ما را بشنوند، به اسلام و اهل‌بیت (ع) ایمان خواهند آورد، را ما عملاً در اربعین کربلا و طی مسافت نجف تا کربلا به رأی‌العین دیدیم؛ بسیاری از زائران حتی کشورهای اروپایی و غربی با دیدن ایرانی‌ها، عکس‌هایی از امام و مقام معظم رهبری را از کوله‌پشتی‌های خود در می‌آوردند و مراتب ارادت و عشق خود به انقلاب اسلامی را ابراز می‌داشتند.

با دیدن این صحنه‌های زیبا و دلپذیر بود که ما پی می‌بریم، چرا غرب و رسانه‌های آنها همواره سعی دارند تصویری وارونه از ایران و اسلام ارائه دهند، اما الحمدلله به برکت خون شهدا پیام انقلاب اسلامی به گوش بسیاری از مردم جهان رسید و تلاش‌های مذبوحانه رسانه‌ها حتی در انکار واقعیت‌هایی همچون اربعین حماسی، راه به‌جایی نخواهد برد و موجبات رسوایی هرچه بیشتر آنها را فراهم می‌کند.

سکوت آنها و رسالت رسانه‌های

هیچ‌کس را ندیدم که گلایه‌ای داشته باشد، در پاسخ سختی‌ها، با مناعت هیچ بودن اقدام خود در برابر حماسه سیدالشهدا (ع) را ذکر می‌کردند و پاسخ مظلومانه دیگرشان، اشک‌هایی بود که بر گونه‌های‌شان جاری می‌شد.

جهان اسلام

جواد کاکو، عکاس خبری مازندرانی، جلوه‌های فداکاری بی‌ریا و خالصانه زائران اربعین را غیرقابل توصیف ذکر کرد و گفت: برای ما که همواره در میان مردم و به تصویر کشیدن حماسه آنهائیم، حتی اربعین امسال حیرت‌انگیز بود.

هر کسی درصدد بود تا به‌نوعی به دیگری خدمت کند، از خود بزند و به دیگری بدهد؛ در موکب‌ها، اشک‌مان در می‌آمد، واقعاً ایثار و اخلاص را در اوج می‌شد در پذیرایی بی‌پیرایه موکب‌ها دید.

هیچ‌کس را ندیدم که گلایه‌ای داشته باشد، در پاسخ سختی‌ها، با مناعت هیچ بودن اقدام خود در برابر حماسه سیدالشهدا (ع) را ذکر می‌کردند و پاسخ مظلومانه دیگرشان، اشک‌هایی بود که بر گونه‌های‌شان جاری می‌شد.

وی حضور در اربعین عراق را حضور در عالی‌ترین زمان و بهترین مکان برای وارستگی و خودسازی و گرفتن قوت قلب از اتحاد و انسجام بین مسلمانان و آزادگان جهان توصیف کرد و یادآور شد: در سکوت زشت و پرمعنای رسانه‌های صهیونیستی غرب در قبال این رخداد بی‌نظیر تاریخ، که انشاءالله سال به سال بهتر و رکوردشکن‌تر برگزار خواهد شد، رسالت رسانه‌های جهان اسلام به‌ویژه رسانه‌های انقلاب خطیرتر و بیشتر است و هر فرد شرکت‌کننده در حماسه بزرگ اربعین امسال، باید خود یک رسانه باشد تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا