مرگ ۶۶۰ نفر در ۷ ماه امسال بر اثر غرق شدگی

بصیر ،پزشکی قانونی اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سالجاری ۶۶۰تن به دلیل غرق شدگی در کشور فوت کردند.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی در هفت ماهه سالجاری آمار تلفات براثر غرق شدگی در کشور با کاهش ۹٫۸ درصدی مواجه بود، این آمار از ۷۳۲ فوتی مدت مشابه سال گذشته به ۶۶۰ فوتی کاهش یافت.
براساس این گزارش در این مدت از کل تلفات غرق شدگی در کشور ۵۷۳ تن مرد و ۸۷ تن زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در مدت مشابه سال قبل ۶۴۴ و تعداد زنان ۸۸ تن بود.
** مازنداران دارای بیشترین آمار غرق شدگی
در این مدت استان های مازندران با ۱۱۲ (۹۹ مرد و ۱۳ زن)، خوزستان با ۹۴ (۸۰ مرد و ۱۴ زن) و گیلان با ۶۲ (۵۳ مرد و ۹ زن) فوتی به ترتیب بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق شدگی را داشته اند، این سه استان در حالی بالاترین آمار غرق شدگی در کشور را داشته اند که در هر سه آنها با کاهش قابل توجه آمار غرق شدگی در هفت ماهه امسال مواجه بوده ایم.
**بیشترین آمار غرق شدگی در رودخانه ها
بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال از کل تلفات غرق شدگی بیشترین آمار با ۱۶۸تن مربوط به رودخانه ها بود.
پس از آن ۱۵۵ تن در دریا (خارج طرح ۱۳۸و ۱۷ تن در محدوده ایمن سازی شده)، ۹۴ تن در استخرها، ۶۶ تن در کانال، ۵۷ تن در دریای مصنوعی و سد، ۱۷ تن در چاه، ۱۴ تن در دریاچه های طبیعی و ۶۶ تن در سایر مکان ها بر اثر غرق شدگی جان باخته اند.
در مهر ماه امسال نیز ۷۶ تن بر اثر غرق شدگی در کشور جان باخته اند که این آمار در مقایسه با مهر سال گذشته ۳٫۸ درصد کمتر شده است.
شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا