رئیس محیط‌زیست فریدونکنار؛

پروژه افزایش نسل درنا در فریدونکنار شکست خورد/ با هرگونه صید غیرمجاز برخورد قانونی می‌کنیم

بصیر، در حاشیه این برنامه، ناصر کیائی رئیس محیط زیست فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز در حاشیه مسابقه حضوری نقاشی «رهایی و پرواز پرندگان»، اظهار کرد: امروز دانش‌آموزان در این مسابقه شرکت کردند تا با زبان هنر بگویند حفظ و حراست از محیط زیست یک وظیفه عمومی است.

وی تصریح کرد: این برنامه تلنگری در اشاعه فرهنگ زیست محیطی است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

رئیس محیط زیست فریدونکنار با اشاره به اینکه پرنده به امنیت و غذا نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تالاب فریدونکنار منطقه ممنوع است و با توجه به حراستی که صورت می‌گیرد پرنده با احساس آرامش به نزدیک‌ترین فاصله خیابان برای استراحت می‌آید.

کیائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغذیه این پرندگان، اظهار کرد: در راستای پذیرایی از پرندگان مهاجر آمادگی داریم مواد غذایی پرندان به ویژه قو را جمع‌آوری کنیم و حتی افراد به تنهایی نیز می توانند به محل اقامتگاه این پرنده بروند.

وی با بیان اینکه از سوی همکاران محیط زیست به صورت لحظه‌ای در منطقه کنترل صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی کافی نمی‌توانیم تمامی این منطقه را به خوبی پوشش دهیم.

رئیس محیط زیست فریدونکنار افزود: در فریدونکنار همانند تمام استان مازندران با افرادی که در ساعات غیرمجاز و بدون پروانه اقدام به صید می‌کنند به صورت قانونی با آنها برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به تجربه ناموفق در افزایش نسل درنای سیبری در تالاب بین‌المللی فریدونکنار گفت: درنای سیبری تک همسر است و هیچ زمانی برای خود جفت انتخاب نمی‌کند و مهم‌ترین دلیل انقراض این پرنده کمیاب همین موضوع است.

کیائی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای در فریدونکنار برای افزایش نسل آنها انجام دادیم اما به دلیل طولانی بودن مسیر پروازی از سیبری به فریدونکنار، پرنده پرورشی توان پرواز به سیبری را نداشت و در این طرح با شکست مواجه شدیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا