پنتاگون: کماندوها خاک لیبی را ترک کنند

بصير،
مقامات آمریکایی به‌تازگی اعلام کرد‌‌‌ه‌اند به گروهی از نیروهای عملیات ویژه ارتش دستور داده  شده است در اولین فرصت ممکن خاک لیبی را ترک کنند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، برخی مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، که مایل به افشای نام‌شان نبودند، امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه با این رسانه ضمن تأیید خبر مذکور اعلام کردند به دلیل بروز ناهماهنگی میان نیروی هوایی لیبی و ارتش آمریکا، از گروهی از کماندوهای این کشور با قید فوریت خواسته شده این کشور را ترک کنند.

نیروهای عملیات ویژه آمریکا، موسوم به SOF، زیر مجموعۀ سلسله مراتب «ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده (USSOCOM)» محسوب می شود.

پس از اقدام ائتلاف ناتو و آمریکا برای دخالت نظامی در کشور لیبی در سال ۲۰۱۱، بمنظور پایان‌ دادن به حکومت دیکتاتور مورد حمایت غرب، موج وسیعی از ناامنی، خشونت و آوارگی در این کشور آفریقایی در پنج سال اخیر براه افتاده است. دخالت نظامی غرب در لیبی، در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۱ با شلیک انبوه موشک‌های کروز آمریکا و انگلیس به میزان حدود ۱۱۰ فروند، آغاز شد.

طبق اعلان مقامات آمریکایی، گروه کماندوی مذکور، روز دوشنبه هفته جاری (۲۳ آذر) در یک عملیات هلی‌برن وارد لیبی شد. به نوشته ان‌بی‌سی نیوز، دستور اخیر پنتاگون، پس از اقدام ناهماهنگ نیروی هوایی لیبی در انتشار تصویر ۲۰ کماندوی SOF آمریکا در فیس‌بوک، گرفته شده است. در این تصویر، اشاره شده است کماندوها در یکی از پایگاه‌های هوایی لیبی حضور دارند.

مقامات نظامی آمریکا بیان کرده‌اند حضور نیروهای ویژه این کشور در خاک لیبی، نه برای انجام عملیات است و نه حتی بمنظور آموزش. فرماندهان ارتش این کشور حضور کماندوهای خود را تنها برای ارائه مشورت به نیروهای لیبیایی دانسته‌اند./م

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا