توضیحات تاج در خصوص طلب هاشمیان

بصير، رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در خصوص طلب بازیکنان از باشگاه‌های لیگ برتر توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی تاج در خصوص تعطیلات بیش از حد لیگ برتر و اعتراض‌هایی که به این مسئله می‌شود، گفت: قبول داریم که تعطیلات زیاد است، اما علت این تعطیلی‌ها این است که تیم ملی در فیفادی بازی دارد و چندبار لیگ به دلیل برگزاری بازی‌ها ملی تعطیل شده است. در این زمان همه لیگ‌های دنیا تعطیل می‌شوند و فقط لیگ ما نیست که با تعطیلات مواجه است، چون همه مجبور هستند که وقت را به تیم ملی کشورشان بدهند تا بازی‌های دوستانه یا مقدماتی جام جهانی را برگزار کنند.

وی افزود: در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر ما مسابقات مقدماتی جام جهانی را داریم و تیم امید هم در مقدماتی المپیک حضور دارد که امیدوارم این تیم بعد از ۴۰ سال طلسم نرفتن به المپیک، بتواند موفق شود. بعد از آن هم ما لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو داریم و با توجه به داشتن چهار سهمیه که بیشترین سهمیه است، در این مقطع هم باید فرصت را به تیم‌های باشگاهی بدهیم. البته این تعطیلات ابتدای لیگ مشخص بوده و ما به تمام باشگاه‌ها برنامه یک ساله داده بودیم. در آن برنامه تعطیلات لیگ مشخص شده بود. برخی باشگاه‌ها در این خصوص رأی دادند و برخی نیز نظری نداشتند که وقتی نظری ندادند، یعنی برنامه را قبول دارند و اعتراضی وجود نداشت. ضمن اینکه ما برنامه لیگ را برای مدیران محترم باشگاه‌ها ارسال می‌کنیم نه بازیکنان که اکنون به این شکل مصاحبه می‌کنند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره بحث میزبانی راه‌آهن از پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهر قدس، اظهار داشت: لیگ هر ساله برگزار می‌شود و تیم‌ها حق میزبانی دارند و باشگاه راه‌آهن هم یکی از همین تیم‌هاست. آنها ورزشگاه شهدای شهر قدس را برای میزبانی‌اش به ما معرفی کردند و شورای تأمین هم آن را تأیید کرده است که مشکلی برای میزبانی از هر تیمی در این ورزشگاه ندارد.

تاج که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به حضور وحید هاشمیان در این برنامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که من باید حقی را به وحید هاشمیان بدهم و آن هم درباره میزان طلب او از پرسپولیس و برخوردی است که درباره این طلب داشت. وحید با بزرگواری موضوع طلبش را بررسی و بیان کرد. او شاید از دست من هم گله‌ای داشته باشد که به او حق می‌دهم، اما درباره طلب‌های این بازیکنان باید توضیحی بدهم. اکنون بازیکنان زیادی هستند که از باشگاه‌های مختلف طلب دارند و کمیته انضباطی رأی داده سازمان لیگ از محل درآمدها طلب آنها را پرداخت کند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی هستند که وحید هاشمیان، علی کریمی، علی دایی و… از پرسپولیس طلبکارند، محمد مایلی‌کهن از صبای قم طلبکار است و ما لیست طویلی از این طلبکاران داریم. ما به دنبال این هستیم که این طلب‌ها وصول شود و اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که از تیم‌های بدهکار امتیاز کسر کنیم. پرداخت این طلب‌ها حق بازیکنان است و قرار شده کلیه درآمدهای باشگاه‌ها را به طلبکاران داده تا پس از صفر شدن بدهی‌شان این درآمدها را به آنها بدهیم. وحید هاشمیان هم در خصوص طلبش بزرگی کرد و از او ممنونم./م

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا