دیدار محرمانه رئیس موساد با مقام ترکیه

بصير،رسانه های اسرائیل با اشاره به نشست محرمانه رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی ( موساد) با معاون وزیر خارجه ترکیه در سوئیس و تفاهمات اولیه دو طرف به تحول تاریخی روابط آنکارا و تل آویو اشاره کردند.

نشست رئیس موساد و معاون وزیر خارجه ترکیه با دستیابی به برخی تفاهمات به پایان رسید که موافقت آنکارا با عبور خط لوله انتقال گاز از خاک ترکیه و آغاز فوری بحث و بررسی خرید گاز از اسرائیل و نیز محدود کردن فعالیت جنبش حماس در داخل خاک ترکیه بخشی از این تفاهمات است.

بنابر اعلام شبکه ده تلویزیون اسرائیل، پیش بینی می شود در  چند روز آینده این تفاهمات به امضا برسد.

در مطالبی که رسانه‌های اسرائیل در این خصوص منتشر کرده اند، اعلام شد که آنکارا با محدود کردن فعالیت حماس در خاک ترکیه موافقت کرد و از ورود «صالح العاروی» از مسئولان این جنبش جلوگیری بعمل آورد.

همچنین بازگرداندن سفیران دو طرف و لغو شکایت علیه سربازان اسرائیلی در ارتباط با حادثه کشتی مرمره بخشی دیگر از تفاهمات اولیه بین دو طرف به شمار می آید.

رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که تل آویو با پرداخت ۲۰ میلیون دلار به عنوان غرامت به قربانیان کشتی مرمره موافقت کرد و علاوه بر این یک صندوق خیریه برای کسانی که از این حادثه متضرر شدند، تشکیل داد.

در این میان شبکه ده تلویزیون اسرائیل در توصیف روابط آنکارا و تل آویو اعلام کرد که این روابط در برابر تحول تاریخی قرار دارد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا