با منافع “به” آشنا شوید

بصير،
لیلا شیربیگی درباره موادغذایی مفید برای بدن, اظهار داشت: هر کدام از میوه‌ها و سبزی‌ها در طب سنتی دارای خواص زیادی است و هر کدام مزاج خاصی دارد.

میوه “به” مقوی معده و رحم است

شیربیگی گفت: میوه “به” مقوی معده و رحم است. به‌علت تولید نفخ بهتر است مربای آن در صبحانه مصرف شود، همچنین بهتر است “به” را به‌صورت تاس‌کباب “به” و خورش “به”آلو مصرف کرد.

سیب به افزایش اشتها و تقویت بافت معده کمک می‌کند

این متخصص طب سنتی افزود: سیب برای افزایش اشتها، تقویت بافت معده (منع ریفلاکس)، تقویت قلب (منع تپش قلب) و تقویت اعصاب (فالوده سیب و عرق بادرنجبویه) مفید است.

رب سیب از میوه سیب قوی‌تر است

شیربیگی توصیه کرد: سیب بهتر است از مربا و رب سیب استفاده کرد، البته رب سیب از میوه سیب قوی‌تر است. برای جلوگیری از نفخ سیب با عسل یا دارچین مصرف شود و اگر این گونه سیب مصرف شود برای ریفلاکس مفید است.

برای تقویت اعصاب بهتر است فالوده سیب همراه با گلاب مصرف شود

این متخصص طب سنتی گفت: برای تقویت اعصاب بهتر است فالوده سیب مصرف شود. ۲ ساعت قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری گلاب و کمی عسل همراه با دو عدد سیب رنده شده مصرف شود که به خواب خوب کمک می‌کند، همچنین آب سیب مقوی عمومی بدن است.

وی بیان داشت: انار تقویت کبد, نیکویی رنگ رخسار و رفع خارش مفید است، همچنین توت لینت دهنده شکم و مولد خون صالح و مقوی جگر و طحال است./م

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا